اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6/بهار 92

شیخی‌زاده: ترویج «اسلام سیاسی» مهم‌ترین تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا

فرماندار قروه گفت: مهم‌ترین تأثیر انقلاب اسلامی بر احیای ارزش‌ها و آگاهی‌های اسلامی، القای تفکر اسلام سیاسی بود.

شیخی‌زاده: ترویج «اسلام سیاسی» مهم‌ترین تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم گلبانگ انقلاب که در دبیرستان پسرانه مولوی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که ادیان به ویژه دین اسلام با گذشت زمان و توسعه مدرنیزاسیون نه تنها به پایان راه نرسیده است، بلکه مجدداً به عنوان مهم‌ترین راه نجات بشریت از ظلم و بیدادگری احیا شده و دنیای مادی‌گرای معنویت‌گریز را متوقف ساخته و دریچه‌ای از معنویات و اعتقادات مذهبی را در راستای رستگاری و رهایی بشریت از قید قدرت‌های استعمارگر گشوده است.

فرماندار قروه با اشاره به نقش امام خمینی(ره) به عنوان نظریه‌پرداز و احیاگر تفکر دینی در عصر حاضر تصریح کرد: به اعتقاد و اعتراف بسیاری از اندیشمندان و شرق‌شناسان، اسلام‌شناسان و جامعه‌شناسان غربی، ایشان بزرگ‌ترین احیاگر تفکر و ارزش‌های اسلامی هستند.

شیخی‌زاده به تلاش‌های چندین دهه‌ای استعمارگران در جهت مذهب‌زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: ظهور و بروز اسلام، آن هم به مثابه نیروی بالقوه فرهنگی و اجتماعی در صحنه جوامع در باور کمتر کسی می‌گنجید که آنچنان از نظر سیاسی احیا شود که چنین ابعاد مستحکم و فراگیری یابد.

به گفته فرماندار قروه، انقلاب اسلامی ایران در ردیف بزرگ‌ترین انقلاب‌های جهان با برنامه سیاسی خاص به منظور تأسیس نهاد و نظام برخاسته از انقلاب و پیاده‌سازی اصول اسلامی در حکومت و تشکیل حکومت اسلامی واقعی و همچنین تغییر ساختار نظام بین‌الملل با صدور انقلاب اسلامی همگان را در تحیر فرو برد و حساسیت بسیاری را برانگیخت.

این مسئول بیان کرد: سلسله تحولاتی که در ایران رخ می‌داد علاوه بر تغییرات بنیادین در نظام سیاسی و جامعه ایران، فراسوی مرزها نیز در سمت و سوی حرکت انقلابی مردم جای داشت و به اعتراف دوستان و دشمنان، مخالفین و موافقین انقلاب، بیشترین تأثیر این انقلاب در جهان اسلام و عرب مشهود است.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: در بخشی از این منطقه انقلاب منبع الهام و تحرک بوده و برای برخی دیگر انقلاب اسلامی ایران و امواج حاصل از آن منبع تهدید جدی ثبات بوده است که هراس دولت‌های وابسته به غرب ناشی از احساس جنبه‌های تهدیدی انقلاب اسلامی بوده است.

فرماندار قروه مهم‌ترین مؤلفه‌های خاص انقلاب اسلامی را الگو قرار دادن قیام عاشورای حسینی، عنصر شهادت، ویژگی‌های مشروعیت رهبران انقلاب و اصل ولایت‌فقیه برشمرد و افزود: اینها همه از مؤلفه‌هایی بود که به خودی خود افکار مسلمانان و به ویژه اندیشمندان جهان اسلام را به خود جلب کرد.

شیخی‌زاده افزود: انقلاب ایران اولین انقلاب سیاسی اجتماعی اسلامی موفق را به جهان ارزانی داشت؛ که با نام اسلام تحت شعار الله‌اکبر و بر پایه این تفکر و سمبل‌های اسلامی و تحت رهبری روحانیتی که با مفاهیم اسلامی پرورش یافته بود، مبارزه کرده و پیروز شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مسلمانان در سراسر جهان توانستند به هویت اسلامی خود بازگشته و از تجدید حیات اسلامی در جایی که برای مدت طولانی تحت سلطه قدرت‌های بزرگ خارجی قرار داشتند، احساس غرور و قدرت نموده و به خود ببالند.

انتهای پیام/79009/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول