اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 28 تا 30 بهمن ماه صورت می‌گیرد

پیست اسکی همدان میزبان مسابقات اسکی قهرمانی کشور

رئیس هیئت اسکی استان همدان گفت: پیست اسکی همدان از 28 تا 30 بهمن ماه میزبان مسابقات اسکی قهرمانی کشور در رده جوانان است.

پیست اسکی همدان میزبان مسابقات اسکی قهرمانی کشور

کاظم عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:‌ از مسابقاتی که همزمان با جشنواره زمستانی در همدان برگزار شد مسابقات اسکی چهارجانبه آلپاین در رشته مارپیچ کوچک بود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقه بین استان‌های کردستان، زنجان، قزوین و همدان افزود: در رده تیمی این رقابت‌ها تیم همدان مقام نخست را کسب کرد.

رئیس هیئت اسکی استان همدان یادآور شد: ‌این مسابقات زیر نظر فدراسیون اسکی و با حضور ناظر فدراسیون برگزار شد و هر تیمی متشکل از سه نفر ورزشکار، یک نفر سرپرست و یک مربی حضور داشت.

وی ابراز داشت: روز یکشنبه 13 بهمن ماه نیز مسابقه اسکی آلپاین در رشته مارپیچ کوچک به مناسبت دهه فجر و یادواره جان‌باختگان بهمن سال 90 برگزار می‌شود.

عرب با اشاره به حضور اسکی‌بازان استان کردستان در این مسابقه اظهار کرد: این مسابقه نیز در رده سنی نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ پیست اسکی همدان از 28 تا 30 بهمن ماه نیز میزبان مسابقات اسکی قهرمانی کشور در رده جوانان یک (15 تا 17 سال) و رده جوانان 2 (17 تا 19 سال) است.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با اشاره به بارش‌های خوب در سطح استان تصریح کرد:‌ در حال حاضر به هیچ وجه امکان ریزش بهمن در پیست وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ در این راستا یک گروه کارشناسی بعد از بارش‌ها پیست را بررسی کرده و بعد از تأیید کارگروه پیست باز می‌شود.

عرب بیان داشت:‌ در نقاطی که امکان ریزش بهمن وجود داشته نیز ترانشه ایجاد شده و خطرات آن به صفر رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری خوب جشنواره زمستانی در همدان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و دیگر مسئولان ذیربط باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند تا پیست اسکی همدان میزبان و پذیرای اسکی‌بازان سراسر کشور باشد.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با اشاره به وضعیت پیست اسکی همدان اضافه کرد: پیست اسکی همدان این ظرفیت را دارد که میزبان مسابقات کشوری و بین‌المللی باشد.

وی در رابطه با پیست اسکی میشان نیز تصریح کرد:‌ این پیست اسکی در ارتفاع 2 هزار و 600 متری قرار گرفته و ماندگاری برف در آن بیشتر است.

عرب گفت: علاقه‌مندان به این رشته تا سن 15 سال می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از آموزش و پرورش از آموزش رایگان در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی ابراز داشت: ادارات و نهادهای دولتی نیز در صورت درخواست و مکاتبه از تخفیف ویژه برخوردار خواهند بود.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با اشاره به فعالیت پیست اسکی همدان از 20 آذر ماه و و دوره آموزش پنج روزه یادآور شد:‌ تاکنون 140 نفر نوآموز در این رشته ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/89006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول