اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یار مهربان در دهمین ایستگاه مازندران/2

14 بهمن آغاز دهمین بهار کتاب مازندران با حضور معاون وزیر ارشاد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت‌: دهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 بهمن آغاز می‌شود و معاون فرهنگی وزیر ارشاد میهمان ویژه مراسم افتتاحیه است.

14 بهمن آغاز دهمین بهار کتاب مازندران با حضور معاون وزیر ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران، اظهار داشت: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران از 14 تا 20 بهمن ماه در ساری برگزار می‌شود و معاون فرهنگی وزیر ارشاد میهمان ویژه افتتاحیه نمایشگاه کتاب است.

وی با اشاره به حضور 400 ناشر و ارائه 40 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، موثرترین شیوه‌ای است که می‌تواند جشن‌های دهه‌ی فجر را پربارتر و پررنگ‌تر کند.

مدیرکل ارشاد مازندران با بیان اینکه تاکید و سیاست وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب، دائر شدن این نمایشگاه در مرکز استان است، تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که ما نگاه مرکزنگری داریم در صورتی که سیاست وزارتخانه بر این منوال است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی را در برگزاری نمایشگاه کتاب داشتیم، ادامه داد: اگر فضای درخور داشته باشیم به جای اینکه توانمان را برای امکانات فضای نمایشگاه معطوف کنیم، به کیفیت‌بخشی نمایشگاه توجه می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه پیوند مردم با کتاب، توسعه جامعه را به‌دنبال دارد و زمینه‌ساز شکوفایی و پویایی در همه عرصه‌ها است، گفت: برگزاری نمایشگاه، بسترساز این تفکر است.

وی با اشاره به طراحی غرفه سرای اهل قلم در دهمین نمایشگاه کتاب مازندران و همچنین غرفه‌ای با عنوان رسانه دوستدار کتاب، عصر شعر انقلاب اسلامی، کارگاه تخصصی حوزه نشر، غرفه نقد کتاب و ...، خاطرنشان کرد:‌ رونمایی با کتاب‌های رویکرد بومی نیز از دیگر برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه کتاب مازندران است.

ابراهیمی با اشاره به انتشار 41 هزار کتاب در سال 92 در سطح کشور، گفت: در سطح استان 250 کتاب تالیفی با شمارگان 420 هزار جلد داشتیم که 240 عنوان با 393 هزار نسخه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان 141 ناشر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ‌44 ناشر در مرکز استان و مابقی در سایر شهرهای استان حضور دارند.

به گزارش فارس، دهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 تا 20 بهمن در کیلومتر هفت جاده ساری به نکا، مجتمع وفائیان از ساعت 9 صبح تا 20 پذیرای حضور علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/86007/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول