اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

قرار گرفتن برخی معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق حفاظت‌شده

معاون صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن برخی از معادن غنی استان در مناطق حفاظت شده، اظهار داشت: امیدواریم که با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست شرایط برای برداشت این معادن مهیا شود.

قرار گرفتن برخی معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق حفاظت‌شده

امید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای معادن غنی گوناگونی است، اظهار داشت: با شناسایی این معادن و استخراج مواد معدنی از آنها می‌توان زمینه رشد و توسعه بخش معدن را فراهم کرد.

وجود 60 معدن فعال در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور معدن و اکتشافات معدنی صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، تعداد معادن این استان را 90 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 60 مورد فعال، 25 مورد در حال تجهیز و پنج مورد نیز غیرفعال است.

موسوی، معادن سنگ آهک، بوکسیت، سلستین، سنگ گچ، سنگ لاشه، مالون، شن و ماسه کوهی، مارن، مرمریت، نمک آبی، سنگ لاشه برای ریگ نمره بندی شده پودر سنگ، خاک نسوز و گوگرد را از عمده‌ترین معادن فعال کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی، معدن آهک تنگ‌سپو و مارن در دهدشت، فسفات در چرام و مارن در کاکان را از جمله معادن غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد خواند که به دلیل اجرا نکردن واحد‌های صنایع معدنی در کنار آنها راکد هستند.

موسوی با اشاره به شرایط کوهستانی و جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان دارای معادن فراوانی شامل معدن مس خونگاه با عیار بالای دو و نیم درصد، معدن بوکسیت، سیلیس و خاک نسوز بوده که به دلیل قرار گرفتن در مناطق حفاظت شده امکان استخراج آنها امکان‌پذیر نیست و با مشکلاتی همراه است.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی شرایط برای برداشت این معادن مهیا شود.

حمایت جدی صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های معدنی

موسوی، ورود ماشین‌آلات ویژه معادن بدون عوارض گمرکی برای افراد حقیقی و حقوقی دارای پرونده بهره برداری، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را از جمله حمایت‌های سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداران اعلام کرد و متذکر شد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که در سایه آن معادن راکد استان نیز هر چه سریع‌تر فعال شوند.

انتهای پیام/82008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول