اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

اشتغال 5800 نفر در معادن فعال آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد زمینه اشتغال برای 5 هزار و 800 نفر در 226 معدن فعال استان خبر داد.

اشتغال 5800 نفر در معادن فعال آذربایجان غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ تنوع مواد معدنی موجود در آن، از استان‌های غنی کشور محسوب می‌شود که تلاش برای سرمایه‌گذاری در این بخش و جلوگیری از خام‌فروشی این مواد در استان، از اولویت‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آن است.

وی با اشاره به وجود معادن غنی متعدد در استان، ضمن تأکید بر ضرورت احیای معادن استان، بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش معادن تأکید کرد و افزود: در این راستا و برای جلوگیری از خام‌فروشی، اقدام به فعال‌سازی معادن راکد از طریق مزایده کرده‌ایم.

اکبری از وجود 226 معدن فعال در استان خبر داد و گفت: ظرفیت تولیدی این معادن سالانه 14 میلیون تن است که میزان بهره‌برداری از آن 9 میلیون تن است.

وی با اشاره به نقش مهم معادن در اشتغالزایی و توسعه چرخه اقتصادی منطقه، از فعالیت 5 هزار و 800 نفر در معادن استان در حال حاضر خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مجموع 446 معدن در استان وجود دارد، تصریح کرد: 15 معدن بزرگ کشور در آذربایجان غربی متمرکز شده‌اند.

اکبری به ظرفیت‌های بالقوه فراوان استان در بخش معادن اشاره و تصریح کرد: به عنوان مثال معدن تیتان با ذخیره قطعی 56 میلیون تن و با عیار 5.8 تا 6 درصد تیتانیوم، یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور است که در آذربایجان غربی واقع شده است.

وی از انجام مطالعات متعدد توسط هیئتی از چندین دانشگاه داخلی و خارجی در اوکراین در ارتباط با این معدن خبر داد و گفت: قرار است این افراد به همراه هیئتی برای بازدید از امکانات این معدن و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش عازم استان شوند.

اکبری با اشاره به تنوع مواد معدنی معادن استان، آذربایجان غربی را یکی از استان‌های مهم کشور در این زمینه نام برد و افزود: بیش از 52 نوع ماده معدنی تاکنون در استان شناسایی شده است و این در حالی است که 69 ماده معدنی در حال حاضر در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول