اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اجرای طرح آبرسانی از چشمه هفتیان تفرش سرعت می‌گیرد

استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح آبرسانی از چشمه هفتیان برای افزایش آب شرب شهرستان تفرش سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرد.

اجرای طرح آبرسانی از چشمه هفتیان تفرش سرعت می‌گیرد

محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح آبرسانی چشمه هفتیان تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اراک، اظهار داشت: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های شهرستان تفرش است که باید با پیگیری قاطع مسئولان هرچه سریع‌تر به مرحله نهایی و بهره‌برداری نزدیک گردد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح کمک به افزایش آب شرب شهرستان تفرش و توسعه بخش کشاورزی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اتمام این طرح به شیوه پنجاه درصد هزینه طرح توسط پیمانکار و مجری طرح و 50 درصد با اعتبار دولتی انجام می‌پذیرد.

مقیمی از پیشرفت فیزیکی 12 درصدی طرح خبر داد و متذکر شد: بهینه کردن مصرف آب باید از دغدغه‌های مهم مسئولان باشد و با پیگیری‌های مسئولان امیدواریم این طرح تا سه سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دبی چشمه هفتیان 450 لیتر در ثانیه است و میزان آب انتقالی 150 لیتر در ثانیه خواهد بود که تاکنون 4 کیلومتر لوله این خط خریداری شده است.

استاندار مرکزی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: حراست و حفاظت از میراث بزرگ انقلاب اسلامی وظیفه تمامی ایرانیان است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب اسلامی می‌شود.

مقیمی، جدیت در پیگیری درخواست مردم را موجب تسریع در رسیدن به اهداف انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان با الهام از منویات مقام معظم رهبری باید درخواست‌های مردم را رسیدگی و موجب پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شوند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نیز در بازدید از این طرح گفت: یکی از مهمترین نیازهای مردم شهرستان تفرش تأمین آب شرب و کشاورزی است که نبود آب شرب در فصل پائیز از مهم‌ترین معضلات پیش‌روی مردم این شهرستان بوده است.

عباس صلاحی افزود: هدرروی آب شرب در بخش شهری در شهرستان تفرش بین 30 تا 40 درصد است که این مهم نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه آبرسانی شهری است.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در تفرش و روستاهای اطراف تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی هفتیان 42 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند و مردم تفرش از مشکل کم‌آبی رهایی می‌یابند.

لازم به ذکر است؛ 112 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این طرح پیش‌بینی شده که تاکنون 11 میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافته است.

با افتتاح این طرح 150 لیتر در ثانیه آب به روستاها و 100 لیتر در ثانیه آبرسانی به شهر تفرش انجام می‌شود. اجرای طرح آبرسانی هفتیان از سال 1388 آغاز شده است و تاکنون فقط 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول