اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

همایش تخصصی حجاب و عفاف در دشتستان برگزار شد

همایش تخصصی حجاب و عفاف در دشتستان برگزار شد.

همایش تخصصی حجاب و عفاف در دشتستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، بعد از ظهر امروز در مراسمی با حضور مردم و مسئولان، همایش و گفتمان دینی عفاف و حجاب در دشتستان برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به اهمیت حجاب اظهار داشت: حجاب از مهم‌ترین مسایل در اسلام است و زن مسلمان همواره باید حجاب را رعایت کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا افزود: برنامه‌های متنوعی برای تقویت حجاب و عفاف انجام شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

مسئول برگزاری این همایش نیز با اشاره به آیات قرآن در مورد عفاف و حجاب گفت: همانطور که در اسلام وظیفه پوشش مقرر شده، تنها برای زنان نیست بلکه مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، منتها برای زنان سفارش بیشتری شده و گفته شده که در معاشرت با مردان، به جلوه‌گری و خود نمایی نپردازند.

نجمه اعتصامی ادامه داد: قرآن کریم یکی از ویژگی‌های مؤمنان راستین را پاکدامنی و عفاف می‌داند و می‌فرماید" مومنین کسانی هستند که خویشتن را از بی‌عفتی حفظ می‌کنند" و این نشان دهنده اهمیت حجاب است.

وی اضافه کرد: بی بند و باری جامعه که سر منشأ آن، همان نداشتن حریم بین زن و مرد است، با فرهنگ برهنگی غرب آغاز می‌شود و رو به فساد پیش می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه حجاب جزئى از تمدن، فرهنگ، آداب و رسوم اسلامى و شریعت الهى است یادآور شد: وجود حجاب به صورت پدیده‌اى فراگیر بین مسلمانان، نشانگر این است که فرهنگ اسلامى در عرصه تمدن‌هاى جهانى از موقعیت و جایگاه نیرومندى برخوردار است.

وی گفت: رعایت نکردن حریم بین زن و مرد و بی بند و باری‌های ناشی از نبودن پوششی معقول، باعث التهاب‌ها و انحرافات می‌شود.

اعتصامی تاکید کرد: اسلام تدابیری برای تعدیل این التهابات اندیشیده و آغاز آن را در محدود کردن نگاه دانسته و دستوری مخصوص برای زنان داده که باید بدن خود را از مردان نامحرم بپوشانند و در اجتماع به جلوه‌گری نپردازند.

وی تصریح کرد: حفظ حجاب تدبیر خالق هستی برای پاسداری و نگهبانی عفاف بوده و به رشد عواطف و عشق در وجود آدمی و تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول