اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

نمی‌شود متدین بود و به حجاب اهمیت نداد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گاهی شبهات فمینیستی برای حجاب مطرح می‌شود و فکر می‌کنند که می‌توان متدین بود ولی به حجاب اهمیتی نداد، گفت: حجاب و عفاف نشانه هویت مذهبی، ملی و اعتقاد به حاکمیت دین در دنیای معاصر است.

نمی‌شود متدین بود و به حجاب اهمیت نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز حجاب ریحانة‌‌النبی(ع) قم ضمن تشکر از این مرکز به دلیل تلاش در زمینه ترویج حجاب و عفاف اظهار کرد: این مرکز مطابق واقعیت‌های روز جامعه حرکت می‌کند و تلاش مداومی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در این مرکز ایجاد شده است، گفت: کار شما با اخلاص شروع شده است و کاری که برای خدا باشد قطعاً نتیجه می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف در نظام جمهوری اسلامی غیر از بعد دینی ابعاد دیگری نیز دارد، بیان کرد: حجاب و عفاف نشانه هویت مذهبی، ملی و اعتقاد به حاکمیت دین در دنیای معاصر است.

وی تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف از لحاظ دینی یک مسئله اجتماعی، تربیتی و اخلاقی است که ریشه در مبانی اعتقادی دارد و هر مسلمانی آن را جزو بدیهیات اسلام می‌داند.

کعبی با بیان اینکه غربی‌ها از یک خانم محجبه احساس خطر می‌کنند، عنوان کرد: حجاب هم تأثیر داخلی و هم بین‌المللی داشته و از لحاظ هویت اجتماعی، روانی و سیاسی آثار خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه گاهی مسلمانان و متدینینی پیدا می‌شوند که نسبت به حجاب سهل‌انگار هستند، گفت: این افراد یا مسئله شرعی را نمی‌دانند و یا اینکه تسلیم عادت‌ها و رسوم شده‌اند و این مسئله از دیدگاه آنها زیاد مهم نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: گاهی شبهات فمینیستی برای حجاب مطرح می‌شود و فکر می‌کنند که می‌توان متدین بود ولی به حجاب اهمیتی نداد.

وی با اشاره به اینکه باید به شکل انبوه تبلیغ شود که حجاب و عفاف دستور خدا و حکم پیامبر(ص) است، اظهار کرد: اگر بیان شود که حجاب و عفاف مثل نماز، روزه و حج دستور دینی است، موثر خواهد بود.

کعبی با بیان اینکه یکی از علت‌های بدحجابی این است که نهادهای متولی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، گفت: 27 نهاد مسئول ترویج حجاب در جامعه هستند و اگر فقط پلیس بخواهد به وظیفه خود عمل کند کاری صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برخورد قانونی لازم است ولی کافی نیست، عنوان کرد: روحانیون باید از تمام ظرفیت خود برای تحکیم ایمان و اخلاق در میان بانوان نسبت به مسئله حجاب استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران می‌تواند در این زمینه موثر باشد، گفت: افتتاح نمایشگاه، جشنواره و ... می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/2258/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول