اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سمعی و بصری ارشاد اسلامی استان مرکزی خبر داد

برگزاری جشنواره هنری فیلم فجر برای نخستین بار در استان مرکزی

رئیس اداره سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری سی و دومین جشنواره هنری فیلم فجر برای نخستین بار در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره هنری فیلم فجر برای نخستین بار در استان مرکزی

رحمت‌الله کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مردم اراک امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری سی و دومین جشنواره هنری فیلم فجر در این شهر خواهند بود.

وی تصریح کرد: این جشنواره از 15 تا 25 اسفند ماه با اکران 20 فیلم برتر جشنواره فیلم‌های فجر برگزار می‌شود.

رئیس اداره سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه برگزاری این جشنواره تنها در سینماهای دیجیتال امکان‌پذیر است و پیش از این در استان هیچ سینمای دیجیتالی وجود نداشت، تاکنون امکان برگزاری این جشنواره در استان وجود نداشت، اما امسال با پیگیری‌های فراوان و جذب 500 میلیون ریال اعتبار توانستیم سینمای فرهنگ اراک را به امکانات و تجهیزات دیجیتالی مجهز کنیم.

کرمی ادامه داد: با تجهیز سینمای فرهنگ اراک به امکانات دیجیتالی مردم استان و اراک می‌توانند برترین فیلم‌های سال را در این جشنواره تماشا کنند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که فیلم‌های این جشنواره به طور همزمان با کشور در اراک اکران می‌شود، یادآور شد: برگزاری این جشنواره کارکرد سینما را در معرض دید عموم و بوته سنجش قرار می‌دهد.

رئیس اداره سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در شرایطی که یکی از دغدغه‌های نظام، تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری برای گسترش پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان است، برگزاری این جشنواره با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولید آثار مناسب در این زمینه ایجاد کند.

کرمی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در استان موجب می‌شود تا هم هنرمندان عرصه سینما و هم علاقمندان بتوانند با آخرین آثار تولید شده در حوزه سینما آشنا شوند.

وی بیان داشت: جشنواره فیلم فجر یکی از مظاهر و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است و سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود.

رئیس اداره سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تلاش کرده‌ایم همه علاقمندان و اقشار  مختلف بتوانند از این جشنواره دیدن کنند، در این راستا بلیط‌های جشنواره تهیه و با قیمت بسیار ارزان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

کرمی با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره فجر اعتلای سینمای ایران است، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر متعلق به همه سینمای ایران است و امیدواریم در سال آینده با تجهیز سینماهای سایر شهرهای استان شاهد برگزاری این جشنواره در دیگر شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام/87004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول