اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

صادرات 98 میلیون دلاری کالای صنعتی ـ معدنی از گمرک همدان

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات 98 میلیون دلار و 975 هزار تن کالای صنعتی ـ معدنی از گمرک همدان طی امسال خبر داد.

صادرات 98 میلیون دلاری کالای صنعتی ـ معدنی از گمرک همدان

سیدباقر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: صادرات بخش صنعت و معدن از گمرک همدان طی امسال 98 میلیون دلار و 975 هزار تن بوده که 68 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صادرات زیربخش صنعت در این مدت به 89 میلیون دلار رسیده و رشد 291 درصدی داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: این میزان از نظر وزنی 950 هزار تن بوده و رشد 643 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه سیمان به عنوان مهمترین کالای صادراتی توانسته 44 درصد صادرات را از آن خود کند، ابراز کرد: این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 622 درصد رشد داشته است.

حسینی ادامه داد: کابل و سیم آلومینیومی با 4 میلیون و 204 هزار دلار، چینی‌آلات بهداشتی با 3 میلیون و 609 هزار دلار، ظروف تفلون با 3 میلیون و 372 هزار دلار، کاشی با یک میلیون و 833 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش هستند.

وی با بیان اینکه زیر بخش صنعتی شامل 152 قلم کالایی بوده، در ادامه گفت: زیربخش مواد شیمیایی نیز با صادرات 6 میلیون و 778 هزار دلاری رشد 37 درصدی را تجربه کرده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان مهمترین کالای این بخش را وازلین غیر دارویی دانست و ابراز داشت: این بخش با 5 میلیون و 779 هزار دلار چهار درصد از کل صادرات را در بر دارد.

وی با بیان اینکه این زیربخش شامل 11 قلم کالایی است، صادرات در زیر بخش معدن را نیز یک میلیون و 502 هزار دلار و وزن 19 هزار و 323 تن عنوان کرد.

حسینی ابراز داشت: صادرات بخش معدن طی امسال از نظر ارزشی 71 برابر و از نظر وزنی 741 برابر شده است. 

وی در پایان سخنانش کالاهای صادراتی در زیربخش مواد شیمیایی را نیز شامل 11 قلم کالایی دانست.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول