اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

رشد 300 درصدی توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد‌/اجرای طرح کشوری پیشگیری از طلاق‌

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال‌های اخیر و در بخش توسعه کمی تعداد مراکز ترک اعتیاد 300 درصد افزایش یافته است.

رشد 300 درصدی توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد‌/اجرای طرح کشوری پیشگیری از طلاق‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همایون هاشمی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: دو معضل و آسیب اعتیاد و طلاق در کشور نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که اگر اقدام پیشگیرانه در این دو حوزه انجام نشود کشور در سال‌های آینده با چالش جدی روبرو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌سازمان بهزیستی سازمان حمایتی با مولفه‌های آگاهی‌بخشی، آگاه‌سازی و پیشگیری سطح یک است که در این حوزه توانسته نقش پیشتاز، صف‌شکن و الگوساز خود را انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حل مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در این زمینه پرچمدار محسوب می‌شود، یادآور شد: ما از تمام رسانه‌ها انتظار داریم که این سازمان را در آگاهی‌بخشی و نهادینه کردن امر پیشگیری و اطلاع‌رسانی در شاخصه اجتماعی همراهی کنند تا سازمان بهزیستی بتواند دو آسیب جدی کشور را شامل اعتیاد و طلاق به حداقل رسانده و مشکلات آن را برطرف کند.

هاشمی به نگرانی‌های به وجود آمده در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ ما در حوزه سیاست‌گذاری برای حل این آسیب‌ها به یک انسجام‌بخشی و مدیریت صحیح، درست و منطقی نیاز داریم تا با مداخلات واقعی بتوانیم آسیب‌ اعتیاد و طلاق را کاهش دهیم.

این مسئول تصریح کرد: در توسعه کمی موفق شدیم تعداد مراکز ترک اعتیاد را 300 درصد افزایش دهیم به طوری که 108 کمپ موجود در اواخر سال 90 هم اکنون به بیش از 700 کمپ استاندارد، مجاز و دارای تشکیلات قوی مددکاری، پزشک و روانشناس مجهز شده است که به شکل عملیاتی در ترک اعتیاد ورود پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: ما در توسعه مباحث آموزشی آن هم سطح یک در بین خانواده‌ها ضرورت هوشیاری و مراقبت‌ها را واقعاً احساس می‌کنیم و معتقدیم گروه‌های جمعیتی جامعه محور که هم اکنون در قالب 380 سی‌بی‌آر فعالیت می‌کنند توسعه یافته و گسترش دهیم.

ثبت 80 هزار طلاق در کشور

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آسیب طلاق نیز افزود: ما طرح پایلوتی را در استان یزد در حال اجرا داریم که منجر به کاهش 48 درصدی طلاق شده است که بنا داریم این طرح موفق را از سال آینده ملی اعلام کنیم که در آن تلاش بر این است که با همکاری گروه‌های مداخله‌گر نظیر مددکار و روانشناس و انجام کارهای مشاوره‌ای بعد از یک سال حالت ارتباط زوجین آنها را به سمت صلح و سازش واقعی بکشانیم.

وی عنوان کرد: ما تمام آسیب‌های اجتماعی کشور را اعم از اعتیاد، طلاق، کودکان و زنان خیابانی و مواردی از همسر‌آزاری و کودک‌آزاری را به صورت یک بسته مشخص اورژانس اجتماعی در نظر گرفتیم تا بتوانیم برای برطرف کردن این آسیب‌ها هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی خود را انجام دهیم تا وضعیت طلاق و آسیب‌های ناشی از آن به حداقل برسد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی در آماری که در سال 92 به ثبت رسانده است 480 هزار ازدواج به ثبت رسیده که حدود 20 درصد از آنها که رقمی معادل 80 هزار مورد است به طلاق منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشمی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با اجرای طرح موفق استان یزد در کاهش رقم طلاق بتوانیم آسیب‌های ناشی از این حوزه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول