اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اسدآباد عنوان کرد

احیاء 20 درصد بافت فرسوده در اسدآباد/ 50 درصد تخفیف برای احیاء بافت فرسوده

شهردار اسدآباد با اشاره به وجود 162 هکتار بافت فرسوده در اسدآباد گفت: 20 درصد بافت فرسوده شهری احیا و بازسازی شده است.

احیاء 20 درصد بافت فرسوده در اسدآباد/ 50 درصد تخفیف برای احیاء بافت فرسوده

نوروز سرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه در طول سه ماه فعالیت در شهرداری اسدآباد به شناخت نسبی دست یافته‌ایم، اظهار داشت: قصد داریم برنامه‌های تفصیلی را در شهرستان اسدآباد اجرا کنیم که به صورت شاخص‌های استاندارد و مهندسی طراحی شده باشد.

وی با اشاره به شروع فعالیت خود همزمان با رسیدن فصل سرما، گفت: برای دهه فجر و ایام نوروز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که مردم زیباسازی و نظافت شهری را متفاوت‌تر از گذشته احساس کنند.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه در شهر اسدآباد 22 پروژه در سال آینده تعریف شده، افزود: برخی از این پروژه‌ها همین روزها شروع می‌شود و برنامه‌های شاخص نیز در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی تکمیل ساختمان شورای شهر را از جمله برنامه‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: قسمتی از محوطه‌سازی و نمای ساختمان شورا باقی مانده که باید تا اردیبهشت یا خرداد برای بهره‌برداری آماده شود.

سرابی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار خود در سال آینده به اجرای طرح‌های مختلف در بهشت زهرا در اسدآباد اشاره کرد و گفت: در این طرح ایجاد پارکینگ، ایستگاه مناسب برای ورود و خروج ماشین‌ها و مسافران طراحی شده که 200 میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص داده‌ایم.

وی از تهیه طرح سه بعدی در پارک شهید باهنر و استفاده موقتی از پارک شهید رجایی به عنوان پارک بانوان خبر داد.

شهردار اسدآباد ادامه داد: با توجه به اینکه پارک شهید رجایی در مرکز شهر بوده و از امنیت بالایی برخوردار است، با ارائه پیشنهادی به شورای شهر، خواستار طراحی برنامه‌ای موقت در این پارک برای استفاده آن برای بانوان شدیم تا در فرصت مناسب برنامه کلانی برای پارک بانوان اجرایی شود.

وی نورپردازی در سطح شهر، فراخوان برای اجرای طرح در ورودی و خروجی شهر، میدان طالقانی و تجهیز دکوراسیون ساختمان شهرداری، ایجاد اتوماسیون اداری برای سهولت پاسخگویی به درخواست ارباب رجوع را از برنامه‌های شهرداری در سال آینده برشمرد.

سرابی با اشاره به اینکه بیشتر کارهای زیرسازی در پروژه‌های مختلف را به صورت امانی انجام می‌دهیم، یادآور شد: در سال آینده با وجود هزینه‌های بالا انجام کارهای عمرانی را تا دو برابر افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه نبود سرویس بهداشتی در مرکز شهر یک مشکل بزرگ است، گفت: طی رایزنی‌ با آموزش و پرورش به دنبال ایجاد سرویس بهداشتی در کنار مدرسه مهدیه هستیم که کارهای اداری آن انجام شده است.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه در سطح شهر اسدآباد 162 هکتار بافت فرسوده وجود دارد، افزود: 42 هزار متر مربع از این میزان بافت معادل 20 درصد احیاء، بازسازی و آزادسازی معابر شده است.

وی با بیان اینکه برای افرادی که بافت فرسوده را احیا کنند، 50 درصد عوارض تخفیف داده می‌شود، اذعان داشت: به دنبال این هستیم یا با بخش خصوصی وارد معامله شویم و یا به صورت مشارکتی با مالکان سرمایه‌گذاری کنیم.

سرابی از افزایش 40 درصدی اعتبارات و بودجه شهرداری خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبارات و بودجه شهرداری 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان به 6 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یابد. امیدواریم با توافقات بخش خصوصی و عوارضات نوسازی برای سال آینده این درآمد و بودجه شهرداری را افزایش دهیم.

شهردار اسدآباد با اشاره به اینکه با افزایش درآمدها هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، افزود: برای سال آینده با افزایش درآمدها دو برابر کار عمرانی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امسال 8 هزار و 500 تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر داشتیم، گفت: سطح شهر اسدآباد 900 هکتار است که نیاز به 20 هزار تن آسفالت دارد.هر سال با توجه به هزینه‌های بالا و درآمدهای کم در شهرداری آسفالت‌ریزی به طور کامل انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/89008/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول