اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار دماوند خبر داد

بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دماوند

معاون فنی و شهرسازی شهردار دماوند گفت: بهسازی و نوسازی بافت‏‌های فرسوده شهر دماوند با مشارکت شهرداری و شهروندان انجام می‌شود.

بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند،‌ حدید حیدری یکی از مهم‌‏ترین معضلات شهری را بافت‏‌های ناکارآمد و فرسوده دانست و اظهار کرد: مشکلات عدیده‌‌ای که فرسودگی بافت در ابعاد مختلف برای مدیریت شهری و مسوولان پیش آورده است، ابتدا از نظر فرسودگی کالبدی و نارسایی ابتدایی‌‌ترین مشکلات می‌شود.

وی افزود: دامنه فرسودگی برخی از این محله‌ها به گونه‌ای است که با وقوع یک زلزله متوسط، وقوع فاجعه دور از انتظار نیست.

حیدری با بیان اینکه بافت‌‌های فرسوده نوعی بیماری در ساختار مناطق شهری محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: عوامل زیادی در آنها دخیل هستند که از آن میان می‌توان به عدم پیروی از یک برنامه منسجم‌، عوامل کالبدی، عملکردی، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... اشاره کرد.

معاون فنی و شهرسازی شهردار دماوند بیان کرد: بافت‌‌های فرسوده اگر چه به خودی خود به عنوان یک معضل شهری مطرح می‌شوند، اما در حقیقت ظرفیت بالقوه‌ای هستند که با شناسایی‌، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق می‌تواند به یک فرصت خوب تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر، بافت‌‌های فرسوده و ناکار آمد در شهر دماوند به عنوان یکی از مشکلات اساسی در شهر محسوب می‌شود؛ بافت‌‌هایی که زمانی مرکز تمرکز جمعیت و اقتصاد بوده‌اند ولی امروز به نقاط کم‌‏بازده و بی‌بازده اقتصادی در شهر تبدیل شده‌اند.

معاون فنی و شهرسازی شهردار دماوند تصریح کرد: در حال حاضر، بیشتر از اینکه بافت‌‌های فرسوده نیاز به احیا و بازسازی داشته باشند، بخش نابسامان مسکن به این بافت‌ها به عنوان ظرفیتی برای جبران کمبود مسکن نیازمند است.

حیدری با بیان اینکه برای بهبود شرایط کنونی بافت‌های فرسوده شهر دماوند و تبدیل تهدیدها به فرصت، شهرداری دماوند زمینه ایجاد تسهیلات لازم را فراهم ساخته است، خاطرنشان کرد: برای رفع نابسامانی‌‌های موجود و ارتقای کیفی و کمی شرایط زیست محیطی بافت‌های فرسوده منطقه، مستلزم برنامه‌ریزی و تهیه و تدوین و ساماندهی توسعه پایدار شهری و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرا و نظارت صحیح این برنامه‌ها در شهر هستیم که این مهم با مشارکت مردمی و ایجاد تسهیلات لازم محقق می‌شود.

انتهای پیام/2568/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول