اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک شهید باهنر خبر داد

رشد 129 درصدی ارزش مالی صادرات غیر نفتی از گمرک باهنر بندرعباس

مدیرکل گمرک شهید باهنر هرمزگان گفت: صادرات غیر نفتی از گمرک شهید باهنر در 10 ماه ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش مالی 129 درصد رشد داشته است.

رشد 129 درصدی ارزش مالی صادرات غیر نفتی از گمرک باهنر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا قادر امشب، در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی گمرک اظهار داشت: این میزان رشد ناشی از عملکرد صادرات غیر نفتی به میزان 4 میلیون و 573 هزار تن به لحاظ وزنی و یک میلیارد و 142 میلیون دلار به لحاظ ارزش مالی بوده است.

وی با بیان اینکه کشورهای هندوستان، چین، امارات محتده عربی، ترکیه و عمان مقصد صادرات غیر نفتی بوده است، رشد صادرات را نتیجه تلاش شبانه‌روزی و تدبیر در جهت دور زدن تحریم‌ها اعلام کرد.

مدیرکل گمرک شهید باهنر عمده کالاهای صادر شده را کود اوره، ورق‌های فولادی، سنگ آهن، میوه، سبزی و صیفی جات و گوگرد اعلام کرد.

به گفته قادر در این مدت به استثنای محصولات پتروشیمی در بخش کشاورزی 50 درصد، کالاهای معدنی 10 درصد، صنعتی 60 و فلزات 70 درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به میزان واردات از گمرک شهید باهنر بیان داشت: در این مدت 202 هزار تن به لحاظ وزنی و 489 میلیون دلار به لحاظ ارزش مالی واردات انجام شده که عمده کالاها خودرو، برنج، عدس، ذرت، پارچه و اکسید آلومینیوم و گندله به عنوان ماده اولیه بوده است.

مدیرکل گمرک شهید باهنر رشد واردات را به لحاظ وزنی دو درصد و ارزش مالی 55 درصد اعلام کرد و بیان داشت: کشورهای کره جنوبی، چین، آلمان، استرالیا و امارت متحده عربی مبدا بیشترین صادرات کالا به ایران بوده‌اند.

وی آمار بخش ترانزیت داخلی را 18 هزار تن به لحاظ وزنی و 190 میلیون دلار به لحاظ ارزش مالی عنوان کرد و گفت: در بخش ترانزیت خارجی نیز عملکرد این گمرک 123 هزار تن به لحاظ وزنی و 762 میلون دلار به لحاظ ارزش مالی بوده است.

این مقام مسئول میزان ورودی مسافر از گمرک شهید باهنر را با 24 درصد کاهش 46 هزار و 67 نفر اعلام کرد و گفت: در بخش درآمدها نیز گمرک شهید باهنر با 130 درصد رشد در این مدت 3 هزار و 378 میلیارد ریال درآمد داشته است.

قادر میزان پرونده‌های قاچاق را در این مدت 19 فقره به ارزش 35 میلیارد ریال اعلام کرد که به گفته وی در دو ماه آذر و دی هیچ پرونده قاچاق در این گمرک شکل نگرفته است.

مدیرکل گمرک شهید باهنر، میزان خواب کالاهای صادراتی را کمتر از دو ساعت و کالاهای وارداتی را سه روز اعلام کرد.

قادر در پایان با اشاره به اینکه گمرک شهرهای خمیر، جاسک، سیریک، کریان، تیاب، هرمز، ابوموسی و دو منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و کشتی‌سازی زیر مجموعه اداره‌کل گمرک شهید باهنر هستند، رویکرد کمرگ را توسعه صادرات و ترانزیت و اعلام کرد.

انتهای پیام/88007/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول