اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

حاشیه‌نشینی معضل توسعه شهری است

استاندار کردستان حاشیه‌نشینی را تهدیدی جدی برای بحث توسعه شهری برشمرد و خواستار مدیریت و ساماندهی این معضل با تعامل و همکاری شوراها و شهرداری‌ها شد.

حاشیه‌نشینی معضل توسعه شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه خبری روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان وکلا و نمایندگان مردم در طول دوران خدمتی خود باید شهرها و امکانات شهری را همچون امانتی از سوی مردم نزد خود دانسته و برای حفظ و توسعه روزافزون این زیرساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های توسعه در مناطق شهری تلاش کنند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید با تبادل اطلاعات و تجربیات خود با شهرداران و همچنین با دوراندیشی و آینده‌نگری برای توسعه عمران شهری تلاش کرده و با ارائه راهکارهای سازنده زمینه خدمات‌رسانی بهتر را به شهروندان فراهم کنند.

زاهدی حاشیه‌نشینی را تهدیدی جدی برای بحث توسعه شهری برشمرد و خواستار مدیریت و ساماندهی این معضل با تعامل و همکاری شوراها و شهرداری‌ها شد.

استاندار کردستان بکارگیری نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در شهرداری‌ها را خواستار شد و گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد وجود نیروهای انسانی فاقد توانایی در پیکره اجرایی شهرداری‌ها هستیم که در این راستا شهرداران و شوراهای اسلامی باید نسبت به ساماندهی و توانمندسازی نیروهای انسانی اقدام کنند.

وی از شهرداران و شوراهای اسلامی استان خواست اقدامات لازم را برای ایجاد درآمدهای پایدار برای توسعه شهری به عمل آورند.

استاندار کردستان تصریح کرد: تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه سال 77 اقدامی مناسب برای افزایش نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری بود.

زاهدی در ادامه خواستار افزایش سرانه فضاهای سبز و تفریحی و نیز زیباسازی شهری متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مردم کردستان شد.

وی تصریح کرد: استان کردستان به دلیل جاذبه‌های فراوان در بحث گردشگری زمینه لازم را برای ورود گردشگران دارد که در این رابطه شهرداری‌ها نقش بسزایی برای آماده‌سازی و زیباسازی محیط‌های شهری برای جذب بیشتر گردشگر به استان برعهده دارند.

زاهدی خاطرنشان کرد: توجه به مباحث هنری و معماری در ساخت و سازهای متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی استان برای زیباسازی شهری از سوی شهرداری‌ها و با استفاده از مشاوران مجرب و کارآمد بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: نمایندگان شورای عالی استان کردستان باید حضوری تاثیرگذار در شورای عالی استان‌ها داشته باشند و با دقت از منافع استان دفاع کنند.

انتهای پیام/79001/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول