اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مسکن مهر هم در رفع حاشیه‌نشینی مشهد گره‌گشا نشد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر مثلاً 10 هزار مسکن مهر در قسمت‌هایی ساخته می‌شد که بخشی از حاشیه شهر به آنجا انتقال می‌یافت؛ کمک بسیار بزرگی به کاهش حاشیه‌نشینی انجام می‌شد.

مسکن مهر هم در رفع حاشیه‌نشینی مشهد گره‌گشا نشد

سید جلال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در بحث حاشیه شهر یک پارادوکس وجود دارد به گونه‌ای که اگر به حاشیه شهر خدمات زیادی بدهیم، مهاجرت گسترش می‎یابد و این در حالی است که مردمی که سال‌ها در آنجا زندگی کردند و حتی افرادی که در آن مناطق متولد شدند؛ نیاز به خدمات دارند.

رئیس کارگروه هنر و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: ما باید به چند نکته در خصوص حاشیه شهر توجه کنیم، اول اینکه همزمان با بررسی مسائل حاشیه‌ شهر موضوع مسدود کردن گسترش حاشیه‌ شهر را مورد توجه قرار دهیم یعنی باید راه‌حل‌هایی را پیش‌بینی کنیم که همزمان با رسیدگی به حل مشکلات حاشیه شهر از گسترش آن نیز جلوگیری کنیم.

رئیس دانشکده خبر مشهد ادامه داد: راه حل این موضوع در واقع به مسائل مختلفی چون طرح جامع شهر و حریم شهر برمی‌گردد و این در حالی است که ما باید با بررسی مسائل حاشیه‌ شهر و مورد توجه قرار دادن موضوعات قانونی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از گسترش آن جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مسکن مهر می‌توانست در عدم گسترش حاشیه‌نشینی کمک کند، افزود: مسکن مهر اگر با توجه به مسئله حاشیه‌نشینی در نزدیکترین مکان‌ها  به شهر ساخته می‌شد موقعیت خوبی بود تا جمعیت حاشیه‌نشین به آن مکان‌ها انتقال یابند اما برای کلان شهری چون مشهد، مسکن مهر در بینالود و گلبهار با فاصله بیش از 40 کیلومتری از شهر ساخته شده است.

فیاضی ادامه داد: چون محل کار مردم در مشهد است برای آنها رفت و آمد به این مکان‌ها بسیار دشوار است و اگر مسکن مهر در قسمت‌هایی ساخته می‌شد که بخشی از حاشیه شهر با ساختن 10 هزار واحد همین مقدار خانواده به آنجا انتقال می‌یافت؛ کمک بسیار بزرگی برای کاهش حاشیه‎نشینی انجام می‌شد.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول