اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌‌استاندار‌ سیستان و بلوچستان مطرح کرد

اجرای ‌طرح جامع مبارزه با حاشیه‌نشینی در سیستان‌و‌بلوچستان با نظارت فرمانداران

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با همکاری ‌تمام بخش‌ها و با نظارت دقیق فرمانداران شهرستان‌های استان ‌طرح جامع مبارزه ‌با حاشیه‌نشینی اجرایی شود.

اجرای ‌طرح جامع مبارزه با حاشیه‌نشینی در سیستان‌و‌بلوچستان با نظارت فرمانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر جمشیدنژاد عصر امروز در کارگروه اجتماعی در استانداری سیستان و بلوچستان‌ با بیان اینکه وجود مشکل حاشیه‌نشینی به دلیل عدم انجام وظیفه اصولی در سنوات گذشته است، اظهار داشت: به طور مثال اگر کمیسیون ماده 100 از سوی فرمانداری جدی گرفته می‌شد هیچگاه خانه‌ای بدون مجوز در آن مناطق ساخته نمی‌شد.

وی با بیان اینکه اگر پیش‌بینی مراکز جمعیت‌پذیر به درستی انجام می‌گرفت جمعیت‌های اضافه شده در یک فضای مشخص هدایت می‌شدند، افزود: ‌تمام ساخت و سازها در این منطقه به صورت اصولی انجام می‌گرفت.

معاون ‌استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید راهکاری تبیین شود تا از حاشیه‌نشینی و بروز آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود، ادامه داد: اگر این برنامه به درستی اجرا نشود معضل حاشیه‌نشینی به رشد خود ادامه خواهد داد.

این مسئول اذعان داشت: جامعیت و همکاری بین تمام بخش‌ها با نظارت دقیق فرمانداران شهرستان‌های استان باید از خصوصیات مهم طرح جامع مبارزه و پیشگیری با حاشیه‌نشینی باشد.

وی با بیان اینکه نوع فعالیت‌های هر سازمان به نحو خود موثر است، تصریح کرد: اما ایراد اصلی عدم انسجام بین دستگاه‌ها‌ست لذا باید همه دستگاه‌ها در قالب یک برنامه مشخص حرکت کنند.‌

جمشید‌نژاد با اشاره به اینکه یک آیین‌نامه اجرایی در حکم قانون است، اضافه کرد: باید به فلسفه وجودی مقررات مصوب نگریست که این مقررات بر‌اساس کدام قانون مصوب شده است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید با افزایش سهم اعتبارات پیش‌بینی شده بهزیستی در بخش‎های مختلف این اداره‌کل و سایر ارگان‌های مربوط به این آیین‌نامه ‌‌را برای اجرای صحیح و اصولی این آیین‌نامه همراه کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از دستگاه‌هایی که مسئولانه در زمینه معضلات اجتماعی فعالیت می‎کنند، گفت: زمینه‌سازی در بحث اشتغال افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند ‌‌اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: افزایش سطح درآمد‌ ‌خانواده‌های حاشیه‌نشین که غالباً از قشر کم برخوردار جامعه هستند آنها را به اسکان و زندگی شهری سوق می‌دهد.

انتهای پیام/75004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول