اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مهندسی فرآیند پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

افزایش 10 درصدی تولید اتان در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی

رئیس مهندسی فرآیند پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش 10 درصدی تولید اتان در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی خبر داد.

افزایش 10 درصدی تولید اتان در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی

محمد شکراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فاز 9 و 10 پارس جنوبی از فازهای بسیار مهم در صنعت نفت است و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در این پالایشگاه هستیم.

وی افزود: افزایش بهره‌وری و بهبود تولیدات در دستور کار قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

رئیس مهندسی فرآیند پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش 10 درصدی تولید اتان در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی خبر داد.

شکراللهی تصریح کرد: در زمینه پایش و بهینه‌سازی فرآیندها، از اواخر سال 91 برنامه‌ریزی برای آنالیز مشکلات، بهینه‌سازی و دستیابی به سطح بازیافت اتان تا میزان طراحی در برنامه کاری مهندسی فرآیند قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با انجام مرحله نخست این برنامه شاهد افزایش بازیافت اتان به میزان بیش از 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 بوده‌ایم.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، علیرغم وجود پاره‌ای مشکلات، تولید اتان بالغ بر 550 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی بیش از 10 درصد را درپی داشته است.

شکراللهی با اشاره به اهمیت و لزوم استفاده از توان شرکت‌های داخلی در زمینه مواد شیمیایی مورد استفاده در پالایشگاه اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم در مهندسی فرآیند، لزوم شناسایی، معادل‌یابی و جایگزینی مواد شیمیایی با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌ها بوده تا از این طریق بتوانیم تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در این زمینه با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته‌ایم تعدادی از مواد شیمیایی را معادل‌یابی کرده و تست میدانی آنها را شروع کنیم.

شکراللهی افزود: در این زمینه می‌توان به استفاده از جاذب‌های رطوبت مولکولارسیو و آلومینای ساخت یک شرکت داخلی در واحدهای تصفیه LPG و همچنین مواد شیمیایی فسفات و اکسیژن زدا در واحدهای تولید بخار اشاره کرد.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول