اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 3 باب کتابخانه در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح سه باب کتابخانه در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 3 باب کتابخانه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان اظهار داشت:در اسفندماه 91 برنامه بودجه عملیاتی را برای سال 92 در دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار مصوب کردیم.

وی ادامه داد: در 9 ماهه سال توانستیم کتابخانه‌های نهادی را به 69 باب و کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل را به 12 باب برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: در دهه فجر سه باب کتابخانه در استان همدان افتتاح می‌شود که یکی در اسدآباد و دو کتابخانه نیز در فامنین افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد نسخه‌های کتاب تاکنون به 851 هزار مورد رسیده که 101 درصد تحقق برنامه را شاهد بودیم.

استعدادی خاطرنشان کرد: در بخش نشریات و منایع دیداری و شنیداری در سال 91 تعداد 200 نشریه داشتیم که امسال به 225 نشریه رسیده است.

وی با بیان اینکه 400 عنوان منابع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های استان وجود دارد، ابراز داشت: کتابخانه‌ها 115 هزار کتاب دیجیتال، 65 هزار مقاله و 800 فیلم آموزشی را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان بیان کرد: در سال 90، 56 هزار عضو فعال داشتیم که تا پایان 9 ماهه سال به 65 هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد پرسنل کتابخانه‌های عمومی استان 169 نفر با میانگین سنی 32 سال است که 82 درصد از آن‌ها دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

استعدادی با اشاره به وجود چهار ایستگاه‌ مطالعه در سال 91 افزود: تا پایان 9 ماهه سال تعداد ایستگاه‌های مطالعه به 16 رسیده که مصوب امسال، 22 ایستگاه مطالعه است.

وی از افتتاح پنج ایستگاه مطالعه در دهه فجر خبر داد و گفت: بیش از 304 هزار تسخه کتاب به مبلغ 6 میلیارد ریال در موضوعات مختلف در این طرح به چاپ رسیده است.

استعدادی هدف از طرح «کتاب من» را تکریم مخاطب و تأمین نیاز اعضای کتابخانه‌ها دانست و بیان کرد: تا به امروز 34 هزار کتاب از طریق این طرح سفارش داده شده است.

وی تعداد نسخه‌های کتاب موجود در کتابخانه مرکزی را 72 هزار و تعداد اعضای فعال این کتابخانه را 7 هزار عضو برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان عنوان کرد: در شهرستان همدان 16 باب کتابخانه نهادی و 6 باب مشارکتی وجود دارد که تمام این کتابخانه‌ها شهری هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان کتابخانه روستایی وجود ندارد، افزود: با توجه به عدم وجود کتابخانه روستایی در شهرستان همدان احداث کتابخانه روستایی در این شهرستان واجب است.

استعدادی تصریح کرد: در شهرستان همدان نیاز به ساخت دو باب کتابخانه استاندارد و کتابخانه سیار دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: شهرستان ملایر دارای 16 کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است که در مجموع هشت باب شهری و 9 باب روستایی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان بیان کرد: لزوم احداث کتابخانه مرکزی با متراژ و موقعیت مناسب در این شهرستان احساس می‌شود.

وی ادامه داد: شهر زنگنه در شهرستان ملایر فاقد کتابخانه است که نیاز به اقدام سریع در این مورد است.

استعدادی تصریح کرد: شهرستان نهاوند دارای هفت کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی و مستقل است که در مجموع هشت کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی است.

وی احداث کتابخانه در روستاهای نهاوند را با توجه به کمبود کتابخانه روستایی لازم دانست و گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که دهداری‌ها و بخشداری‌ها در این شهرستان دارند آمادگی ایجاد کتابخانه را خواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: شهرستان تویسرکان دارای پنج کتابخانه نهادی است که همه آن‌ها شهری هستند.

وی عنوان کرد: اسدآباد دارای سه کتابخانه نهادی است که از این تعداد دو کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی است.

استعدادی لزوم احداث کتابخانه استاندارد و تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه روستای چنارسفلی را در شهرستان اسدآباد خواستار شد.

وی تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه روستایی داق‌داق‌آباد شهرستان کبودراهنگ را خواستار شد.

استعدادی گفت: شهرستان بهار دارای هشت کتابخانه نهادی است که سه مورد از آن روستایی و پنج مورد شهری است.

انتهای پیام/89029/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول