اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

ساخت کتابخانه تخصصی اقتصاد با مشارکت خیرین امکانپذیر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ساخت کتابخانه تخصصی اقتصاد در گرو مشارکت خیرین و به ویژه مدیران بانکی است.

ساخت کتابخانه تخصصی اقتصاد با مشارکت خیرین امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل که با حضور اعضا در محل کتابخانه عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: حضور مدیر شعب بانک ملت استان و مدیرکل بانک مهر اقتصاد در جمع کتابداران نشان از توجه مدیران بانکی به فرهنگ مطالعه است.

وی با اظهار خرسندی از بازدید مدیران برخی بانک‌های عامل استان از کتابخانه مرکزی اردبیل افزود: با فضایی که ایجاد شده امیدواریم مدیران سایر بانک‌های استان نیز توجه کافی به فضاهای کتابخانه‌ای داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ایده ساخت کتابخانه تخصصی اقتصاد را عملی اعلام کرد و یادآور شد: ساخت این کتابخانه برای اولین بار توسط مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و در جلسه‌ای با حضور مدیر شعب بانک ملت استان مطرح شد که البته در ادامه با استقبال افکار عمومی نیز مواجه شد.

فرهمندامین ساخت این کتابخانه را در گرو مشارکت خیرین و به ویژه مدیران بانکی دانست و تصریح کرد: بانک‌های عامل استان می‌توانند با مشارکت در ساخت کتابخانه‌های عمومی سهم خود را در توسعه فرهنگی استان و تامین منابع مالی برای احداث فضاهای فرهنگی مورد نیاز شهروندان ادا کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بازدید مسئولان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از کتابخانه مرکزی اردبیل را نمونه‌ای دیگر از جایگاه مهم کتابخانه در نگرش مسئولان فرهنگ دوست اعلام کرد و گفت: امیدوارم مسئولان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با هدایت وقف‌کنندگان به سمت پروژه‌های فرهنگی، زمینه وقف در حوزه فرهنگ را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز با اعلام تعویق در برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل از برگزاری این جشنواره در سال آینده خبر داد.

اصغر تقی‌زاده شکیبا با بیان اینکه اولین فعالیت انجمن در حوزه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی خیرین خواهد بود، بیان داشت: با همکاری نهادهای دارای زمینه کاری مشابه از جمله مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در حال تهیه این بانک اطلاعاتی هستیم.

وی ساخت کتابخانه را عاملی مهم در تربیت فرهنگی آینده‌سازان استان ارزیابی کرد و گفت: اگر به اهمیت مطالعه و کتابخانه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و آگاهی شهروندان توجه داشته باشیم مطمئناً مشارکت خیرین و نیکوکاران در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول