اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت کمبود فضای فیزیکی

تنها 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از وجود 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

تنها 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

نادر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد نسخه‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: به ازای هر 100 نفر در استان 81 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که بر اساس برآورد صورت گرفته بیش‌ از 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که مخزن اکثر کتابخانه‌های عمومی استان جوابگوی افزایش منابع نبوده و سیاست نهاد در خصوص چنین کتابخانه‌ها قطع منابع ارسالی است، گفت: در نیمه اول سال جاری تنها تعداد کمی از کتابخانه‌ها از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منابع دریافت کردند که طی شش ماهه گذشته تعداد 3 هزار و 383 نسخه کتاب به استان اختصاص یافته است.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را 528 هزار و 408 نسخه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد کتاب‌های موجود تا پایان شش ماهه اول سال جاری 531 هزار و 791 نسخه است.

حسینی مهمترین مشکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد را عدم فضای فیزیکی عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود فضا در کتابخانه‌های عمومی استان در شش ماهه اول سال 92 تنها یک درصد رشد در افزایش تعداد کتاب‌ها داشتیم که در واقع تاکنون به ازای هر 100 نفر در استان 81 جلد کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در صورتی که کمبود فضای کتابخانه‌های عمومی استان مرتفع شود می‌توان تعداد کتاب‌های مورد نیاز جامعه را افزایش که این امر موجب ارتقای فرهنگ مطالعه در سطح استان می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد ایستگاه‌های مطالعه در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: طرح ایستگاه مطالعه از برنامه‌هاى نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور براى عمومى شدن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تعداد ایستگاه‌های مطالعه در استان را هشت ایستگاه عنوان کرد و گفت: در بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در استان چهار ایستگاه مطالعه کتاب در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه چهار ایستگاه مطالعه در گچساران، یاسوج و دهدشت در سال جاری افتتاح شد، گفت: با توجه به استقبال مردمی از ایستگاه‌های مطالعه با تامین منابع این چهار ایستگاه در نقاط پرتردد شهرها نصب و برای استفاده عموم ایجاد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تاکنون هشت ایستگاه کتابخوانی در شهرهای استان دایر شده، گفت: در هر کدام از این ایستگاه‌ها 15 عنوان کتاب برای استفاده گروه‌های سنی مختلف کودکان تا نخبگان قرار گرفته است.

این مسئول هدف از استقرار ایستگاه‌های مطالعاتی در فضاهای عمومی را ارتقای سرانه مطالعه مفید دانست و افزود: این کار در تحقق رهنمودهای رهبری مبنی بر فراهم کردن مکان مطالعه برای عموم افراد صورت می‌گیرد.

حسینی بالا بردن امکان استفاده عموم از کتاب و افزایش اطلاعات عمومی افراد را از دیگر اهداف استقرار ایستگاه‌های مطالعه عنوان کرد. 

حسینی بر ضرورت توجه و اهمیت دادن به مطالعه تاکید کرد و گفت: ایستگاه‌های مطالعه به منظور در دسترس بودن راحت کتاب برای عموم راه‌اندازی می‌شود تا افرادی که فرصت مراجعه به کتابخانه‌های عمومی را ندارند با حضور در ایستگاه‌های مطالعه از فرصت به دست آمده بهره‌ لازم را ببرند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد ایستگاه‌های مطالعاتی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان امکانپذیر بوده، گفت: در هر ایستگاه مطالعه 15 عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان و بزرگسال وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول