اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تداوم شکست‌ناپذیری صبا در 3 هفته متوالی

مرفاوی بهترین مربی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال شد

سرمربی تیم فوتبال صبای قم به لحاظ عملکرد خوب تیمش در 3 هفته متوالی از بازی‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به عنوان سرمربی برتر لیگ در هفته بیست و چهارم انتخاب شد.

مرفاوی بهترین مربی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالصمد مرفاوی در دومین دوره حضورش در راس کادر فنی تیم فوتبال صبای قم از هفته اول نیم فصل دوم بازی‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با صلاحدید مسئولان باشگاه صبا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

این مربی که در دوران فوتبال خود از بهترین مهاجمان فوتبال کشورمان محسوب می‌شد و سابقه بازی در تیم مطرح استقلال و عضویت در تیم ملی کشورمان را دارد در سومین تجربه مربیگری خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برای دومین بار از هفته شانزدهم لیگ سیزدهم روی نیمکت صبا نشست.

مرفاوی جایگزین محمد مایلی‌کهن سرمربی اخراجی صبای قم شد که به دلیل کسب نتایج ضعیف با تصمیم مسئولان باشگاه صبا بعد از هفته پانزدهم از کار برکنار شد تا صبا با حضور مرفاوی از جمع تیم‌های پایین جدول رده‌بندی جدا شود.

مرفاوی در آغاز کارش با تیم صبای قم به سبب مشکلاتی که این تیم در بخش‌های مختلف داشت نتوانست کارنامه خوبی با صبا بر جای بگذارد و در پنج هفته متوالی شروع بازی‌های دور برگشت مقابل حریفان خود چهار شکست را متحمل شد و در 6 بازی نیم فصل دوم تیمش پنج بار برابر حریفان باخت را پذیرفت.

صبای قم در هفته‌های اول تا چهارم دور برگشت با عبدالصمد مرفاوی مقابل تیم‌های ملوان بندر انزلی، فولاد خوزستان، نفت تهران و استقلال تهران چهار شکست متوالی را متحمل شد اما در هفته پنجم نیم فصل دوم با عبور از سد تیم گسترش فولاد تبریز کمی به آرامش رسید.

البته آرامش نسبی صبا در هفته ششم دور برگشت با شکست خانگی برابر تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام قم کمی بهم ریخت تا صبا با استرس و اضطراب زیادی به بازی‌های خارج از خانه متوالی با فجر شهید سپاسی شیراز و تراکتورسازی تبریز برود.

با این حال شاگردان مرفاوی در 2 بازی متوالی خارج از خانه برابر فجر شهید سپاسی شیراز و تراکتورسازی تبریز برای این مربی جوان سنگ تمام گذاشتند و با اجرای تدابیر و تاکتیک‌های کادر فنی صبا توانستند فجر را در شیراز 2 بر یک شکست داده و تراکتورسازی را در تبریز با تساوی یک بر یک متوقف کنند و با دست پر از 2 میهمانی سخت لیگ سیزدهم بازگردند.

در هفته نهم دور برگشت صبای قم در خانه میزبان تیم داماش گیلان بود و در حالی که بازی پرفراز و نشیبی را برابر حریف به نمایش گذاشت اما توانست با استفاده از فرصت‌های خوب گلزنی خود از این بازی با کسب سه امتیاز خارج شود.

در واقع برتری 3 بر 2 صبای قم برابر داماش گیلان سومین بازی بدون شکست متوالی برای صبای قم بود و صبا توانست با کسب هفت امتیاز از این بازی‌ها خود را از جمع تیم‌های انتهای جدول رده‌بندی جدا کرده و فعلاً به مکان دهم جدول لیگ سیزدهم بیاید.

پیروزی صبای قم در دیدار خانگی برابر داماش گیلان یک خوبی دیگر نیز داشت و آن انتخاب عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم به عنوان برترین سرمربی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود زیرا در هفته بیست و چهارم بدون شک دیدار صبا و داماش با پنج گلی که در آن به ثمر رسید یکی از دیدارهای جذاب لیگ سیزدهم به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول