اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مکانیزاسیون‌ جهاد کشاورزی‌ کرمان عنوان کرد

پایان سال جاری آخرین مهلت‌ پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ‌متقاضیان پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی تا پایان سال جاری برای تکمیل مدارک خود فرصت دارند.

پایان سال جاری آخرین مهلت‌ پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن لحسایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کشاورزی بدون توسعه مکانیزاسیون به کندی صورت می‌گیرد به طوری که در کشورهای پیشرفته ماشین نقش محوری و اساسی در تولید محصولات گیاهی ایفا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 12 هزار و 800 دستگاه انواع تراکتور سبک، متوسط و سنگین در استان کرمان وجود دارد، علاوه بر اینکه 68 دستگاه کمباین، بیش از 200 دستگاه ماشین‌های خودگردان و 45 هزار دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها، تجهیزات بخش جهاد کشاورزی شمال استان کرمان است.

لحسایی با اشاره به پلاک‌گذاری ماشین‌‌های کشاورزی عنوان کرد: این اقدام در دو مرحله پلاک‌گذاری ماشین‌ها در محل کارخانه و همچنین پلاک‌گذاری ماشین‌های زیر 13 سال انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: در استان کرمان چهار شرکت تراکتورسازی سیرجان، رفسنجان، جیرفت و کرمان وجود دارد که تنها شرکت سیرجان به صورت فعال حضور دارد که امیدواریم بقیه شرکت‌ها نیز بار دیگر فعال شوند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری فرصت تکمیل مدارک متقاضیان وجود دارد، بیان داشت: متقاضیان برای پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی خود باید به مرکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و فرم‌های لازم را تکمیل کنند، سپس اکیپ‌های نیروی انتظامی در محل حضور یافته و به صورت دسته جمعی ماشین‌ها را پلاک‌گذاری می‌کنند.

لحسایی به مزایای پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی اشاره داشت و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون برخی از تراکتورها فاقد سند هستند که با انجام پلاک‌گذاری مشکل آنها رفع می‌شود، همچنین بحث تامین و توزیع سوخت به آسانی انجام و با بیمه اجباری به راحتی خسارات نیز جبران می‌شود.

وی گفت: با پلاک‌گذاری و در نتیجه دریافت سند، وثیقه وام‌های بانکی متقاضیان نیز تهیه می‌شود و آمار دقیقی از ماشین‌های کشاورزی به دست آمده و در نتیجه آن برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه ماشین‌های بخش کشاورزی تنها شامل طرح پلاک‌گذاری هستند، ابراز داشت: در صورت عدم پلاک‌گذاری این ماشین‌ها‌ در مرحله نخست تذکر داده و در مرحله بعد از تردد آنها ممانعت می‌شود.

وی عنوان کرد: با اختصاص بودجه 28.5 میلیارد تومان جهاد کشاورزی استان کرمان، تاکنون 905 متقاضی را برای دریافت وام به مبلغ 227 میلیارد ریال به بانک معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول