اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مردمی بودن جشن‌های انقلاب حفظ می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر حفظ مردمی بودن جشن‌های انقلاب تاکید کرد.

مردمی بودن جشن‌های انقلاب حفظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: اسلام، قرآن و رهبری امام خمینی (ره) یعنی شخص ولایت فقیه در کنار حضور همه جانبه مردم علت‌های اصلی وقوع انقلاب بوده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های دهه فجر انقلاب حول محورهای یاد شده تدوین شده‌اند؛ سعی کرده‌ایم به مبانی دینی و اعتقادی مردم پرداخته شود و مسئله ولایت امر و رهبری را به خوبی تبیین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تاکید بر حضور مردمی در همه صحنه‌های انقلاب جزو برنامه‌های دهه فجر امسال خواهد بود، گفت: به همین دلیل کمیته تشکل‌های مردمی جلساتی را با گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی و مردمی برگزار کرده تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هدف این است که هیئت‌های مذهبی و مردمی به صورت خودجوش برنامه‌هایی را در دهه فجر انقلاب اسلامی داشته باشند.

اسکندری از برگزاری همایشی با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی در دهه فجر انقلاب در قم خبر داد و عنوان داشت: علاوه بر برنامه‌های جشن به مناسبت پیروزی انقلاب در مساجد، مسابقات سراسری کتابخوانی با هدف انتقال خاطره‌های انقلاب به نسل جدید هم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه برپایی محافل انس با قرآن در بیت منور امام راحل در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این محافل قرآنی و مسابقات قرآن هم با توجه به آیاتی که در دوران انقلاب بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت در چهار مسجد جامع بخش‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی افزود: روحانیون مستقر در روستاها نیز برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند ضمن اینکه اعزام مبلغ به مساجد روستاها و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع انقلاب و ولایت فقیه با همکاری آموزش و پرورش و نیز برگزاری جشن‌های انقلاب با محوریت هیئت‌های مذهبی هم در دستور کار قرار دارد.

اسکندری از برگزاری گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان با حضور استاندار قم خبر داد و گفت: بانوان فرهیخته استان هم جشن انقلاب را در ایام‌الله دهه‌فجر برگزار می‌کنند و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و نیز راه‌اندازی پایگاه‌های صلواتی با همکاری شهرداری هم جزو برنامه‌‌های امسال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: تهیه بروشورهایی با موضوع روزشمار روزهای انقلاب، نگاه امام خمینی (ره) به دنیای غرب، مسابقات انشانویسی و نقاشی با موضوع دستاوردهای انقلاب ویژه گروه سنی کودک، نوجوان و جوان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده هستند.

انتهای پیام/78004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول