اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

معارضات اجتماعی مهم‌ترین مانع توسعه معادن کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد معارضات اجتماعی را مهم‌ترین مانع توسعه معادن کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

معارضات اجتماعی مهم‌ترین مانع توسعه معادن کهگیلویه و بویراحمد

امید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ دارا بودن معادن اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های بالایی در زمینه معدن برخوردار است و می‌طلبد که این ظرفیت‌ها با حضور سرمایه‌گذاران شکوفا شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این استان دارای ذخایر غنی سلستین، بوکسیت، فسفات، سنگ آهک، سنگ لاشه، مرمریت و مارن است.

موسوی با بیان اینکه صنعت و معدن با تمام توان از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در معادن کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش از اولویت‌های کاری امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول با بیان اینکه معارضات اجتماعی مهم‌ترین مشکل پیش‌روی سرمایه‌گذاران در حوزه معدن کهگیلویه و بویراحمد است، ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه مسئولان ارشد استانی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این معضل به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 معدن فعال، بیش از 25 معدن در حال تجهیز و پنج معدن غیر فعال در استان وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم که با جذب سرمایه‌گذار بیشتر در حوزه معدن تعداد معادن فعال استان را در یک بازه زمانی معین به 90 معدن برسانیم.

این مسئول در صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال جاری حدود 30 درصد از صادرات استان در حوزه معادن بود، گفت: بدون شک با حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه میزان صادرات استان در بخش معدن سیر صعودی بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی از صادرات سنگ معدن سلستین گچساران به کشور چین خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر نیز سیمان یاسوج به کشور عراق صادر می‌شود.

موسوی در پایان رونق دادن به توسعه معادن استان را در گرو رفع معارضات اجتماعی دانست و یادآور شد: با توسعه معادن و به دنبال آن احداث صنایع تبدیلی در استان می‌توان به رونق اقتصادی استان نیز کمک کرد.

انتهای پیام/82008/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول