اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفند 92 و اردیبهشت 93؛

دو کنگره ملی شعر در استان یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دو کنگره ملی شعر در این استان طی اسفند ماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

دو کنگره ملی شعر در استان یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی، ظهر امروز در نشستی در اداره ارشاد استان یزد اظهار داشت: کنگره شعر توحیدی و کنگره شعر کویر، به زودی در استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده تا برنامه‌های فرهنگی و هنری به صورت متوازن بین شهرستان‌های استان یزد تقسیم شود، تاکید کرد: این دو کنگره نیز در شهرستان‌های میبد و ابرکوه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه کنگره شعر کویر، اسفند ماه سال جاری در ابرکوه برگزار می‌شود، اظهار داشت: «کویر در انتظار»، «شب‌های پر از سکوت کویر» و «سرو 4500 ساله ابرکوه، نماد ایستادگی مردم کویر»، موضوعات این کنگره را تشکیل می‌دهند.

وی، بخش دانش‌آموزی و فارسی زبانان مقیم ایران را از بخش‌های ویژه کنگره شعر کویر اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به برگزاری کنگره شعر توحیدی در اردیبهشت ماه سال آینده، از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین کنگره سراسری شعر توحیدی خبر داد.

عبدالحسینی ادامه داد: در جلسه سیاست‌گذاری کنگره شعر توحیدی مقرر شده است؛ به علت استقبال شاعران همچنین به منظور شرکت شاعران خارجی، مهلت ارسال آثار تا 20 اسفند سال جاری تمدید و کنگره در اردیبهشت سال 93 برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به شعر و ادب فارسی می‌توانند تا پایان وقت تعیین شده، آثار خود را در قالب‌های کلاسیک و نو با موضوعات مربوط به فراخوان به دبیر خانه کنگره ارسال کنند.

عبدالحسینی اظهارداشت: نخستین کنگره شعر توحیدی با هدف تشویق شعرای کشور به سرودن اشعاری با مضامین منطبق با اصل توحید شامل «مناجات و نیایش»، «سپاس به درگاه احدیت و ستایش عظمت خداوند»، «تسبیح حضرت حق»، «راز و نیاز به درگاه پاک و منزه خدای یکتا و بی‌همتا» و ... در اردیبهشت سال 1393 در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول