اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

افتتاح 1827 واحد مسکن مهر همدان در اسفندماه

فرماندار همدان گفت: اسفندماه سال جاری تعداد یک‌هزار و 827 واحد مسکن مهر در سطح شهرستان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 1827 واحد مسکن مهر همدان در اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، اعضای کارگروه امور زیربنایی شهرستان همدان برای بررسی مسائل و مشکلات پیش‌روی پروژه 70 واحدی مسکن مهر کوی شهید مدنی همدان از این مجتمع مسکونی بازدید به عمل آورد و سپس با تشکیل جلسه در محل این مجتمع مسائل و مشکلات مساکن مهر شهرستان را بررسی کرد.

فرماندار همدان در این جلسه با بیان اینکه در سطح شهرستان همدان تعداد 14 هزار و 243 واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده است، اظهار کرد: از سال 89 تا سال 91 تعداد 7 هزار و 194 واحد مسکن مهر در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده و تعداد 7 هزار و 49 واحد باقیمانده است.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: تعداد 4 هزار و 200 واحد مسکن مهر به صورت تفاهم‌نامه سه جانبه، 5 هزار و 325 واحد در قالب تعاونی مسکن، 3 هزار و 514 واحد به صورت خود مالکی و تعداد یک هزار و 205 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر عقد قرارداد شده است.

وی با بیان نقاط قوت طرح مسکن مهر تصریح کرد: پروژه مسکن مهر اقدام بسیار مثبت و مبارکی در راستای خانه‌دار شدن مردم بود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان 45 هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در اختیار متقاضیان گذاشته شد، اضافه کرد: ارزش ریالی این مساحت زمین بیش از 100 میلیارد تومان است که به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی از پرداخت اعتباری افزون بر 260 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن مهر در سطح شهرستان به متقاضیان خبر داد و گفت: تسهیلات مسکن مهر بدون سپرده‌گذاری و با سود هفت درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز مسکن 300 شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود، ابراز داشت: طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی 30 درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر شهرستان را به طور متوسط 90 درصد دانست و اضافه کرد: از سال 89 تا 91 در سطح شهرستان تعداد 10 هزار و 876 واحد در بخش‌های مختلف بافت فرسوده، مسکن مهر و مسکن روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: در اسفندماه سال جاری تعداد یک‌هزار و 827 واحد مسکن مهر در شهرستان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه این جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات مساکن مهر مقرر شد که شرکت گاز انشعاب مساکن مهر که متقاضیان ساکن شدند را وصل و گاز واحدهای فاقد پکیج را قطع کند همچنین با توجه به اعلام نیاز آموزش و پرورش برای احداث مدرسه در مساکن مهر قرار شد که راه و شهرسازی شهرستان ظرف 15 روز اقدام به جانمایی و تعیین زمین برای ساخت مدرسه کند.

انتهای پیام/89002/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول