اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط 9 تصفیه‌خانه صورت می‌گیرد

تصفیه 240 هزار متر مکعب فاضلاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: روزانه 240 هزار و 175 متر مکعب فاضلاب از طریق 2 هزار و 72 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خطوط انتقال در استان جمع‌آوری و توسط 9 تصفیه‌خانه تصفیه می‌شود.

تصفیه 240 هزار متر مکعب فاضلاب در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: روزانه فاضلابی با حجم متوسط 240 هزار و 175 متر مکعب از طریق 2 هزار و 720 کیلومتر شبکه توزیع که 45 کیلومتر آن در سال‌جاری به اجرا درآمده است و نیز حدود 50 کیلومتر خطوط انتقال در 9 شهر استان به 9 تصفیه‌خانه موجود انتقال و پس از انجام فرآیندهای تصفیه و گندزدائی در حد استانداردهای تعریف شده به محیط زیست رهاسازی می‌‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج مدول تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در دست اجرا است که با تکمیل آنها ظرفیت تصفیه فاضلاب استان به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در 9 واحد آزمایشگاه فاضلاب شهرهای تبریز، میانه، مراغه، مرند، جلفا، اهر، عجب‌شیر، سراب و بستان‌آباد اندازه‌گیری تمام عامل‌های مربوط به فرآیند تصفیه و شاخص‌های میکروبی و شیمیایی تخلیه پساب به آب‌های پذیرنده و یا بازیابی آن در کشاورزی به دقت انجام می‌دهند.

پوررجب اضافه کرد: اقدامات مهمی برای بهبود مستمر سیستم‌های جاری شرکت صورت گرفته و در حال حاضر با بهره‌گیری از سیستم‌های مدیریت تضمین کیفیت و استانداردهای مدیریت جهانی نگرش‌های نو بر این مجموعه حاکم است و کارهای انجام یافته در گذر زمان موجبات رشد و شکوفایی را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر وجود یک آزمایشگاه مجهز فاضلاب در مرکز استان، برای هر یک از تصفیه‌خانه‌های موجود در شهرستان‌ها نیز یک واحد آزمایشگاه فعال بوده و بر تصفیه بهداشتی فاضلاب نظارت کامل دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: در هیچ یک از نتایج آزمایشات انجام شده پساب خروجی تصفیه‌خانه از استانداردهای موجود بیشتر نبوده و رعایت الزامات و استانداردهای سازمان محیط زیست و صنعت آب کشور و کنترل عملکرد سیستم فرایند تصفیه فاضلاب و پساب خروجی همواره مدنظر است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی توانسته امسال نیز مانند سال‌های پیاپی گذشته، رتبه برتر را در زمینه کنترل کیفیت آب در بین مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور به دست آورد.

انتهای پیام/60001/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول