اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ تاکید کرد

نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف در جامعه

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مرهون تقویت بنیه اعتقادی نسل جوان است.

نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهین‌دژ اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف در جامعه از برکات نظام و انقلاب اسلامی بوده است و باید در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با احیای مجدد این مسئله در جامعه به نحو مطلوب‌تری با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید پیمان کنیم.

وی حجاب و عفاف را گمشده کنونی برخی از جوانان جامعه اعلام و تصریح کرد: حجاب و عفاف سنگر محکمی است که انسان را از تیر شیاطین محفوظ داشته و سبب تحکیم بنیان خانواده‌ها می شود.

باقری با اشاره به فلسفه وجودی حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: رعایت عفت و حیای عمومی سبب سلامت روانی جامعه شده و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت مردمان همان جامعه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفت عمومی مختص زنان نبوده و مردان نیز موظفند حدود الهی را در برخوردها و تعاملات خود و به ویژه هنگام حضور در اجتماع رعایت کنند، تصریح کرد: اگر چارچوب الهی در تعاملات و نحوه پوشش زن و مرد در جامعه در نظر گرفته شود، جامعه از خطر ابتلا به بسیاری از آسیب‌های روانی مصون می‌ماند.

امام جمعه شاهین‌دژ ضمن اشاره بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه، بر لزوم تقویت بنیه اعتقادی نسل جوان تأکید کرد و افزود: با آگاه‌سازی مناسب نسبت به این مسئله می‌توان در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه عدم رعایت عفت و حدود الهی در بسیاری از جوامع به عنوان عامل اصلی فروپاشی بنیان و نظام خانواده‌ها مطرح می‌شود، بر لزوم توجه به این مسئله در جوامع اسلامی تأکید کرد.

باقری ادامه داد: اسلام هرگز مخالف حضور موثر زن در اجتماع نبوده است و هر آنچه که می‌تواند این حضور را زیر سوال ببرد تنها می‌تواند به واسطه شیوه عمل و رفتار و نوع پوشش افراد در جامعه و انظار عمومی مطرح شود.

انتهای پیام/61006/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول