اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس محیط زیست کردستان مطرح کرد

ضرورت آغاز تفکیک زباله از مبدا در مدارس

کارشناس محیط زیست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کردستان بر تفکیک زباله از مبدا در مدارس این استان تاکید کرد.

ضرورت آغاز تفکیک زباله از مبدا در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم همت‌بلند ظهر امروز در ویژه برنامه‌ای با عنوان محیط زیست و دانش‌آموز که در مدرسه دخترانه شهیده سودابه احدی در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه محیط زیست اکنون بحث روز مجامع بین‌المللی شده است، اظهار کرد: منابع محیط زیست هم چون زنجیری متصل بهم هستند به گونه‌ای که آلودگی خاک منجر به آلودگی آب و غیره می‌شود.

وی رفع مشکلات زیست محیطی را در گرو درگیرشدن تمامی اقشار مردم با مسائل و مباحث محیط زیست خواند و تصریح کرد: تا زمانی که مردم خود از مسئولان مطالبه نکنند و خواهان اجرای طرح‌هایی هم چون تفکیک زباله از مبدا نشوند و همکاری و مشارکت لازم را نداشته باشند وضعیت به همین گونه ادامه یافته و چه بسا مشکلات پیچیده‌تر نیز خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در سنندج، بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم تفکیک از مبدا زباله‌ها از مدارس آغاز شود.

کارشناس محیط زیست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کردستان ادامه داد: از آنجا که کاغذ قابل بازیافت‌ترین زباله محسوب می‌شود، بهتر است کتاب‌های دانش‌آموزان پس از پایان هر مقطع تحصیلی از سوی مدارس جمع‌آوری و به مراکز بازیافت تحویل داده شود.

همت‌بلند اعلام کرد: روزانه 300 تن زباله در شهرستان سنندج تولید می‌شود که از این میزان 70 درصد آن قابل تبدیل به کود کمپوست است.

کارشناس بهداشت ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان سنندج نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین ویژه برنامه‌هایی در زمینه سلامت و مسائل مرتبط با آن موجب افزایش سطح آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی در جامعه خواهد شد.

ناصر رحمانی خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد انسان از محیط زیست منجر به از بین رفتن و ایجاد آلودگی‌های زیادی در منابع طبیعی و خدادادی شده است.

وی ادامه داد: اگر روند آلودگی‌های زیست محیطی به همین منوال پیش‌رود بدون شک آینده‌ای تاریک در انتظار نسل آینده خواهد بود.

وی عنوان کرد: با برگزاری چنین جلساتی به صورت مستمر و نه فقط محدود در هفته‌‌ی هوای پاک، می‌توان سطح آگاهی‌های زیست‌محیطی نسل آینده را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/79003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول