اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان خبر داد

رقابت 280 دانش‌آموز تویسرکان در طرح دادرس

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از رقابت 280 دانش‌آموز تویسرکانی در طرح دادرس خبر داد.

رقابت 280 دانش‌آموز تویسرکان در طرح دادرس

حسین ترکاشوند امروز  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار کرد: طرح دادرس با عنوان « دانش‌آموزان آماده برای روزهای سخت» با هدف ارتقاء سطح آگاهی و پیشگیری از بروز خسارات بیشتر اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح دادرس دانش‌آموزان با تشکیل تیم‌های 14 نفره در مدارس، دوره‌های مواجه با بحران را آموزش می‌بینند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان ابراز کرد: هر معلم در قالب طرح دادرس موظف است دانش‌آموزان متوسط اول راهنمایی را در قالب یک تیم 14 نفره برای مقابله با بحران‌ها آماده‌ کند.

وی با بیان اینکه فاز اول و دوم این طرح با همکاری آموزش و پرورش در تویسرکان برگزار شد، عنوان کرد: آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مواجهه درست و بهنگام با حوادث به منظور کاهش خسارات و صدمات در این برنامه تعریف شده است.

ترکاشوند افزود: معلمان در فاز دوم نحوه پناه‌گیری و تخلیه، ارزیابی مصدوم، تریاژ، حمل مصدوم، احیای قلبی ـ ریوی، پانسمان و بانداژ، چادرزنی و اطفاء حریق به مدت 16 ساعت را توسط مربیان جمعیت هلال احمر این شهرستان را یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون طرح دادرس در بین معلمان مدارس، گفت: هر کدام از معلمان پس از موفقیت در این دوره مجری طرح دادرس در مدارس مربوطه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان خاطرنشان کرد: با آموزش معلمان مجری طرح دادرس در مدارس، 280 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسط اول برای ورود به مراحل بالاتر با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های دانش‌آموزی در این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی با هم به رقابت دارند، خاطرنشان کرد: مرحله استانی طرح دادرس در اردیبهشت ماه سال 93 برگزار می‌شود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه این طرح سبب نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی در مدارس می‌شود، ابراز کرد: اصول آموزش داده شده توسط دانش‌آموزان به خانواده  و سپس به جامعه انتقال داده می‌شود.

وی آگاهی جامعه از چگونگی نحوه عمل در هنگام بروز بحران را یک اصل در کاهش آسیب‌ها در همه حوزه‌ها از جمله اهداف طرح دادرس دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان اهداف طرح دادرس با عنوان «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت » را شامل پرورش امدادگران و نجات‌گران در مدرسه و خودامدادی و تربیت مدیران بحران برای آینده برشمرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول