اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان سبک زندگی را از رهبری فرا گیرند

بخشایش: اصلاح سبک زندگی از نخبگان و رهبران سیاسی آغاز شود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه اصلاح سبک زندگی از نخبگان و رهبران سیاسی باید آغاز شود، گفت: زندگی و ساده زیستی رهبر معظم انقلاب برای مسئولان دیگر الگو باشد.

بخشایش: اصلاح سبک زندگی از نخبگان و رهبران سیاسی آغاز شود

احمد بخشایش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبحث اصلاح سبک زندگی را مطرح کردند، اظهار کرد: سبک زندگی باید از مسئولان آغاز شود و همواره برای ایجاد چنین حرکتی در آغاز نخبگان و رهبران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید زندگی و ساده زیستی رهبر معظم انقلاب برای مسئولان دیگر الگو باشد نه اینکه تجملاتی باشد، افزود: بحث سبک زندگی مغفول نمانده بلکه مباحثی در ایران اتفاق افتاد که در متن تمدن‌سازی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد بر اینکه حماسه سیاسی و تحقق آن از سوی مردم یک بعد از سبک زندگی است، تصریح کرد: حماسه اقتصادی نیز بر سبک زندگی تأکید دارد و اگر مشکلات اقتصادی ما مشکل داشته باشد چه بسا بر گزاره‌های دینی تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: تعریف فرهنگ به آسانی صورت نمی‌گیرد و باید برای اصلاح هر رفتاری کار فرهنگی وجود داشته باشد.

بخشایش با بیان اینکه این کار زمان می‌طلبد و پس از آن به نماد هویت کشور تبدیل می‌شود، ابراز کرد: خصوصیات اخلاق و رفتاری جامعه باید تعریف و بر مبنای آن می‌توان نمادسازی کرده و پاسخ‌هایی متناسب با آن تعریف شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم باید چرایی و چگونگی هر عمل و رفتار خود را فراگیرند، خاطرنشان کرد: در این مسئله مبانی فلسفی وجود دارد و نخستین پیش‌زمینه‌ای که باید برای آن فراهم شود بهره‌مندی از عقلانیت و تفکر است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جرأت نه گفتن و ابراز ناآگاهی در مورد مسئله‌ای یا پرهیز از قضاوت‌های زودهنگام از مهمترین مسائلی است که باید در اصلاح سبک زندگی مد نظر داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب نقشه‌ای جامع را در این مقوله مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای فرهنگی کشور باید آرام آرام این مطالب را برای مردم فرهنگ‌سازی کرده و آموزش داده و یادآوری کنند، گفت: هماهنگی میان نهادهای فرهنگی در این زمینه بسیار موثر بوده و باید سالانه چند گزاره برای مردم به خوبی فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول