اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوان قدیم محله شعاب بوشهر

«عبدالرضا افشار» نخستین ایرانی که در خارج از کشور فوتبال بازی کرد

خودش می‌گوید وقتی برای کار به کویت رفت، در تمرینات السالمیه کویت شرکت کرد و پس از رضایت مسئولان السالمیه، نخستین ایرانی شد که در خارج کشور در یک تیم خارجی بازی کرد.

«عبدالرضا افشار» نخستین ایرانی که در خارج از کشور فوتبال بازی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یکی از قدیمی‌ترین شاهینی‌های بوشهر از فوتبال سال‎های دور سخن گفت، عبدالرضا افشار ساکن شعاب صحبت‌های خود را این گونه آغاز کرد: ابتدا باید تشکر کنم از حضور شما که من را فراموش نکردید، من متولد محله شعاب در سال 1312 هستم، این محله قدیمی را از آن جهت شعاب می‌نامند که مخفف شاخه آب بوده، 3 چاه آب در چشمه‌های این محله قدیمی وجود داشت که هم اکنون زیر آسفالت قرار گرفته‌اند!

وی که فوتبال خود را در سنین نونهالی و در تیم اعتمادیه همان کارخانه قدیمی بوشهر آغاز کرده نگاه آن زمان را به فوتبال اینگونه بیان کرد: دوره ما بچه‌ها خرج تیم را می‌دادند. من دفاع چپ بازی می‌کردم که مربی ما مرحوم هنرمند بود، آنقدر تلاش کردم تا بالاخره به عنوان یار اصلی تیم اعتمادیه انتخاب شدم.

افشار در ادامه افزود: بعد از سال‎ها فوتبال برای کار راهی کویت شدم، به دوستانم آنجا گفتم من فوتبال بازی می‌کنم اما الان چند ماه است که بازی نکرده‌ام و اگر اینگونه باشد بدنم خشک می‌شود، یک روز در تمرین السالمیه حضور پیدا کردم، مربی آنها فردی به نام علی عبدالله یک دست لباس ورزشی به من داد تا در تمرین شرکت کنم، آنقدر خوب کار کردم تا اینکه در تست قبول شدم، آن موقع قراردادی نبود و حرف که زده می‌شد خودش یک قرارداد بود. بعد از بازی در السالمیه مسئولان تیم الشباب کویت که تیم بهتری هم بود به من پیشنهاد بازی دادند که مدتی هم برای آنها بازی کردم.

بازگشت به ایران و حضور در شاهین بوشهر

عبدالرضا افشار سال 39 به ایران برمی‌گردد و در شهرداری مشغول به کار می‌شود، وی در این باره بیان کرد: بعد از بازگشت به ایران تا سرپرستی شهرداری بوشهر پیش رفتم، در آن زمان مرحوم عبدالمحمد زنگویی و آقای پوربهی نزد من آمدند، من ناز نکردم، تیم خلیج را دوست داشتم و اینگونه وارد باشگاه شاهین شدم که بیش از پنج دهه است که به عنوان هیئت موسسین باشگاه شاهین حضور دارم.

جوان دیروز و پیرمرد 80 ساله امروز می‌گوید: در زمان حضور شاهین در لیگ برتر هیچ‌گاه جرأت نگاه کردن بازی‌های تیم را از تلویزیون نداشتم، اگر هم می‌بینید تا حالا دوام آورده‌ام دلیلش همین است، استرس و ضربان قلب در زمان نگاه کردن بازی هر لحظه من را به خطر نزدیک می‌کند.

قدیمی‌های این فوتبال گنجینه خاطرات هستند هرکدام از آنها می‌توانند فوتبال خاک خورده قدیم را ورق بزنند. بدون شک کمتر کسی می‌دانست که آقای افشار نخستین فوتبالیست ایرانی است که در خارج از کشور بازی کرد،  مردی که با لباس شاهین یا همان خلیج سابق به میدان نرفته اما بیش از پنج دهه است که شاهین را با قلب و زندگی خود عجین کرده است.

انتهای پیام/66006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول