اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه:

طرح پزشک خانواده گامی به سوی بهبود شاخص‌های سلامت است

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: اجرای طرح پزشک خانواده اعم از شهری و روستایی یک گام به سوی بهبود شاخص‌های سلامت و بهداشت قلمداد می‌شود.

طرح پزشک خانواده گامی به سوی بهبود شاخص‌های سلامت است

پیام نوزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون نسبت به اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان اقدام نشده است، زیرا منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قانون تخصیص نیافته و هماهنگی‌های لازم نیز با سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: با وجودی که در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه زیرساخت‌های مورد نیاز حتی بهتر از سایر استان‌ها فراهم بود ولی نسبت به اجرای این طرح اقدام نشد، هر چند که اقدامات مقدماتی در این زمینه از جمله بررسی آمارها و مطالعات سخت‌افزاری به قدر کافی انجام گرفته بود.

نوزاد به اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در تعدادی از روستاهای اطراف ارومیه از سال 1384 اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این طرح با جدیت کامل و توام با پشتکار فراوان در تعدادی از روستاهای مرکز استان در چند سال گذشته آغاز شده و با وجود نواقص فراوان برکات زیادی را هم به دنبال داشته است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه به معضل کمبود پزشک درراستای اجرای موفق این طرح در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: بنا بود که تعدادی از این مراکز با پنج نفر پزشک مدیریت شده و به مردم خدمات لازم در حوزه بهداشت و درمان ارائه شود، ولی به دلیل کمبود نیروی انسانی تعدادی از این مراکز فقط با دو نفر پزشک اداره می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی یک پزشک ویزیت بیماران نبوده و پزشکان علاوه بر حوزه درمان باید در راستای پیشگیری، پژوهش، فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهداشت جسم و روان نیز گام بردارند، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود نیرو اغلب مراکز بهداشت استان ما به سمت درمانگرایی سوق یافته‌اند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول