اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری خبر داد

فعالیت 100 پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز قلب مازندران

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری گفت: 100 پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز قلب مازندران فعالیت می‌کنند.

فعالیت 100 پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز قلب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آریا سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع خیران سلامت و مجمع خیران مرکز قلب مازندران، با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات از مهم‌ترین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود، اظهار داشت: در کشور ما 44 درصد مرگ و میر به بیماری قلبی و عروقی معطوف می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است در سال 2015 از جمعیت 64 میلیون 30 میلیون در اثر بیماری قلبی و عروقی دچار مرگ می‌شوند.

نائب رئیس مجمع خیران قلب مازندران با بیان اینکه عدم تحرک، سیگار، دیابت، فشارخون عامل مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد:  هدف ما کار کردن روی فاکتورهایی است که قابل کنترل نیستند.

این مسئول بیماری قلبی و عروقی را قاتل‌ترین عامل در سلامت افراد جامعه دانست و ادامه داد: سیاستگذاری در امر درمان باعث ایجاد امنیت جسمی و روانی می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه شورای سلامت استان به نسبت تخت‌های بیمارستانی باید حساس شود، گفت: 41 درصد جمعیت کشورما کم تحرک، 43 درصد اضافه وزن دارند و مازندران به عنوان مرکز چاق‌ترین افراد کشور به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: روزانه 800 مرگ در کشور رخ می‌دهد 350 مرگ به‌خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: 20 درصد جمعیت کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری با بیان اینکه میانگین سکته قلبی در مردان 59 و در زنان 63 سال است، خاطر نشان کرد: شعار امسال، همواره در مسیر قلب سالم حرکت کنیم است.

وی بیمارستان فاطمه‌الزهرا را مرکز درمانی سطح یک و پژوهشی دانست و گفت: این بیمارستان در سال 1320 تاسیس و در سال 55 توسط راه آهن شمال به وزارت بهداشت واگذار شد در سال 67 سیستم قلب توسط خیری اجرا شد و هم اکنون به صورت تخصصی در بخش قلب خدمات‌رسانی می‌کند.

سلیمانی افزود: برای نخستین بار در سال 83 جراحی قلب باز در این مرکز انجام و از سال 87 پذیرش دستیاران و متخصصان قلب در این مرکز به صورت تخصصی صورت می‌گیرد.

وی از وجود 100 پزشک متخصص و فوق تخصص قلب در بیمارستان فاطمه‌الزهرا ساری خبر داد و گفت: 650 پرسنل در بخش‌های مختلف در این مرکز 117 تختخوابی تخصصی قلب خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و 400 مورد جراحی قلب باز در بیمارستان فاطمه‌الزهرا ساری انجام شد.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری با اشاره به اینکه فضای بیمارستانی این مرکز تخصصی قلب و عروق برای پذیرش بیماران و مراجعه‌کنندگان محدود است، یادآور شد: بیمارستان فاطمه‌الزهرا ظرفیت 150 تخت را دارد و در سفر چهار دولت دهم مصوب وزارتخانه متبوع است که به 250 تختخوابی ارتقا یابد.

وی خدمات رسانی بیمارستان فوق تخصصی قلب در مازندران را همراه با سیر صعودی دانست و تصریح کرد: مجتمع جدیدی در ابتدای این بیمارستان در حال احداث که در چهار طبقه طراحی و هر طبقه 600 متر مربع مساحت دارد که برای تکمیل این پروژه درمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی هم استانی‌های خیر هستیم.

انتهای پیام/86006/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول