اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

گلایه‌های رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد از نبود پزشکان متخصص بومی

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد گفت: لرستان در تمام رشته‌های پزشکی به خصوص رشته‌های سنگین پزشکی مانند جراحی مغز و اعصاب، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، رادیولوژی، داخلی مغز و اعصاب و ...با کمبود پزشک مواجه است.

گلایه‌های رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد از نبود پزشکان متخصص بومی

محمدرضاجواهری در مصاحبه با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه روزانه 1200 نفر به بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد مراجعه می‌کنند، گفت: از این تعداد سالانه بین 16 تا 17 هزار نفر بستری می‌شوند.

وی افزود: روزانه 50 نفر و ماهانه نیز 1500 نفر در این بیمارستان بستری می‌شوند.

*سالانه 8تا 9 هزار عمل در بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد

جواهری در پاسخ این سئوال مبنی بر اینکه چه تعداد عمل جراحی در این بیمارستان صورت گرفته، یادآور شد: در این بیمارستان به صورت متوسط در هر سال 8 تا 9 هزار عمل جراحی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این مرکز بهداشتی درمانی اقدامات متنوعی همچون خدمات بهداشتی، پاراکلینیک، پزشکی، پرستاری و ...صورت می‌گیرد.

*جذب متخصص یکی از مشکلات تامین اجتماعی است

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد در خصوص جذب پزشک متخصص به فارس گفت: جذب متخصص به عنوان یکی از مشکلات اساسی و اولیه استان به خصوص در مراکز تامین اجتماعی و این بیمارستان است.

جواهری خاطرنشان کرد: برخی‌ از استان‌ها مانند یزد آمار قشر تحصیل کرده و باسواد در رشته‌های سنگینی همچون پزشکی، جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی بالاتر از استان‌های دیگر است به گونه‌ای که این اقشار 10 برابر استان ما هستند و همین امر در زمینه جذب متخصص بومی تاثیرگذار است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد گفت: در استانی همچون لرستان قشر تحصیل کرده در رشته‌های پزشکی سنگین و مورد نیاز استان نسبت به برخی استان‌های دیگر پائین است.

*بیشتر متخصص‌های لرستان غیر بومی هستند

وی افزود: بیش از دو سوم و در برخی موارد تا سه چهارم پزشکان در لرستان به خصوص در زمینه‌های تخصصی از نیروهای غیر بومی هستند که یک یا دو سال به استان می‌آیند و در صورت تمام شدن طرح‌های آنها به استان خود برمی‌گردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی براینکه کمبود نیروی متخصص در لرستان بیشتر در چه رشته‌های است، گفت: لرستان در تمام رشته‌های پزشکی به خصوص رشته‌های سنگین پزشکی مانند جراحی مغز و اعصاب، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، رادیولوژی، داخلی مغز و اعصاب و ...با کمبود مواجه است.

*بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد دارای 56 پزشک متخصص است

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد در  پاسخ به این سئوال که از این تعداد چه نفر غیر بومی هستند، گفت: از این 56 پزشک متخصص دو سوم غیر بومی هستند و بعد مدتی به استان‌های خود برمی‌گردند.

جواهری تصریح کرد: یکی از دلایلی که متخصصان در این استان نمی‌مانند این است که می‌گویند امکانات رفاهی نداریم و حقوق و مزایایمان کم است.

وی افزود: ما آمادگی داریم که تمام امکانات رفاهی را برای پزشکان متخصص در لرستان فراهم کنیم.

انتهای پیام/85001/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول