اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر هند:

حجم مبادلات تجاری بین ایران و هند افزایش یابد

سفیر هند در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و هندوستان قابلیت افزایش چند برابری دارد.

حجم مبادلات تجاری بین ایران و هند افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «شری دی پی سریواستاوا» بعد از ظهر امروز در دیدار با فعالان بخش خصوصی استان فارس اظهار داشت: ما در سطح سیاسی و بازرگانی روابط بسیاری با ایران داریم.

وی افزود: نخست وزیر، معاون رئیس جمهور و رئیس پارلمان ما در این چند سال از ایران بازدید کردند.

سفیر هند ادامه داد: این افتخار را داشتیم که میزبان دکتر ولایتی، دکتر صالحی، دکتر عاصمی و دکتر لاریجانی رئیس مجلس باشیم.

سریواستاوا ادامه داد: در ماه سپتامبر هیئتی از اتاق بازرگانی تهران به سرپرستی آقای یحیی آل اسحاق به هند آمدند و اکنون منتظریم دیداری از اتاق بازرگانی تهران در ماه آینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: ماه پیش نیز هیئتی از فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هند به ایران آمدند و بیش از 60 نماینده از بخش‌های مختلف در آن هیئت حضور داشتند.

سریواستاوا با اشاره به اینکه سال گذشته سه هیئت نساجی توسط هند به ایران فرستاده شده، بیان کرد: در این سه هیئت، یک هیئت تخصصی در مورد ماشین‌آلات نساجی فعال بود.

وی با بیان اینکه بازدیدهایی از فولاد و صنایع پتروشیمی ایران داشته، گفت: هر سال بیش از یک‌میلیارد دلار کود اوره از ایران خریداری می‌کنیم.

سریواستاوا ابراز داشت: در حال حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در ایران فکر می‌کنیم و با توجه به آن که ما پیمان پرداخت روپیه با کشور شما داریم و هند یکی از چهار کشوری است که همچنان حجم بسیار بالایی نفت از ایران خریداری می‌کند، ایران می‌تواند این میزان خرید را برای واردات محصولات دیگری از هند استفاده کند.

سفیر هند خاطرنشان کرد: پنج بانک ایرانی هستند که با هند فعالیت می‌کنند و شما برای مبادلات می‌توانید روپیه را سه درصد ارزان‌تر خریداری کنید.

به گفته وی، به سبب آن که بسیاری از محصولات ایران از مبادی غیررسمی وارد هند می‌شود اطلاع درستی از آن وجود ندارد چنانکه 800 میلیون دلار مس ایران از طریق کشورهای خلیج فارس به هند صادر شده است.

به گزارش فارس، در این دیدار اعلام شد که سال 91 صادرات استان فارس به هندوستان 193 میلیون دلار و به طور عمده مواد پتروشیمی، قیر، خشکبار بوده است.

افزایش حجم مبادلات در زمینه برنج، چای و ماشین‌آلات صنعتی مورد تاکید اعضای ایرانی قرار گرفت و سرعت بخشیدن به بحث ویزا و اعزام هیئت‌های تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول