اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج:

برنامه بهداشتی سنندج بر اساس توانمندسازی بانوان است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج با بیان اینکه تربیت فرزندان و همسرداری مکمل نقش و تأثیر بانوان در خانواده است گفت: برنامه ما بر اساس توانمندسازی این قشر در جامعه است.

برنامه بهداشتی سنندج بر اساس توانمندسازی بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردشیر رحیم‌زاده ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اظهار کرد: در راستای افزایش سلامت جامعه تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه باید از امکانات موجود به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی استفاده شود، تصریح کرد: تجهیز مساجد حاشیه شهر و کمک برای نصب وسایل ورزشی، استفاده از کارشناسان بهداشتی برای ترویج زندگی سالم از اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج افزود: برگزاری رقابت‌های مقاله نویسی و جشنواره‌ها و حضور کارشناسان پزشکی برای سخنرانی در نماز جمعه‌ها از دیگر موارد مورد نظر در این راستا است.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی انجام شده اولویت بهداشتی ما بیماری‌های قلبی عروقی و سپس اعتیاد است و باید برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس آن صورت گیرد.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: نخستین نیروهای در دسترس ما ادارات و سپس محلات هستند و نقش زنان در این میان با توجه به اینکه آنها محور توسعه سلامت هستند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج تصریح کرد: برنامه‌ریزی آموزشی بر روی بانوان بهتر جوابگو خواهد بود چرا که آنها اثر بارزی بر روی سلامت خانواده بویژه در مسائل تغذیه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان و همسرداری نیز مکمل نقش و تأثیر بانوان در خانواده است گفت: برنامه ما بر اساس توانمندسازی این قشر در جامعه است.

رحیم‌زاده با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی نیازمند اعتبار هستند گفت: این مسئله به تنهایی از عهده مرکز بهداشت شهرستان خارج است و باید تمام دستگاه‌ها در این رابطه وارد عمل شوند.

از ظرفیت اعضای شورا استفاده شود

در ادامه این جلسه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: تا زمانی که سلامت روحی وجود نداشته باشد سلامت جسمی هم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو خاطرنشان کرد: سلامت روحی نیز تنها زمانی حاصل می‌شود که بسترسازی مناسب انجام و زیرساخت‌های فرهنگی آماده باشند.

وی پیشنهاد کرد از ظرفیت اعضای حاضر در این شورا به خوبی استفاده و سیاستگذاری‌های کلی در خصوص فرهنگ عمومی اجرا شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

در پایان این جلسه اعضای حاضر در شورای فرهنگ عمومی سنندج به اتفاق بر لزوم ترویج آموزش‌های بهداشتی و آگاهی بخشی به جامعه در این خصوص تأکید کردند.

انتهای پیام/79012/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول