اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد

هدایت وقف‏های جدید به سمت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: امروز بسیار مهم است که وقف‏های جدید به سمت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی آحاد جامعه هدایت شود.

هدایت وقف‏های جدید به سمت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی

حجت‏الاسلام والمسلمین غلام‏حسین مهدوی‏نژاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان افزود: وقف اثرات اجتماعی بسیاری دارد و از جمله این سنت حسنه می‏توان در راستای رفع نیازهای درمانی و بهداشتی آحاد جامعه بهره برد.

وی تصریح کرد: انسان با وقف اموال خود، برای همیشه از خویش صدقه‏ای را باقی می‏گذارد که برکات و اثراتش به او می‏رسد و این امر پسندیده‏ای است که باید همواره بدان توجه شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: فرد مسلمان با وقف، علاوه بر اینکه نام خود را برای همیشه زنده نگه می‏دارد، سبب کمک‏رسانی به دیگران و هم‏نوعانش می‏شود و این فرهنگ همواره باید در جامعه گسترش یابد.

مهدوی‏نژاد ادامه داد: اینکه کسی بتواند با اموالش موجب برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی شود، بسیار نیکو و دارای اجر و ثواب اخروی فراوانی است و در این بین، واقفان خیراندیش باید توجه بیشتری به حوزه موقوفات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

وی افزود: واقف با اقدام به وقف پرونده‏ای را در اعمالش می‏گشاید که هرگز بسته نمی‏شود؛ فرد با این کار، اموال خود را به حالت ایستا و توقف کرده درمی‏آورد و از عواید آن بخشی از جامعه برخوردار می‏شوند و این اهمیت بسیاری دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: اینکه فرد چه نیتی برای وقف اموالش کند، به روحیات او بستگی دارد و بهتر است به صورت مبتکرانه باشد و طیف وسیعی از مردم را در بر گیرد.

مهدوی‏نژاد ادامه داد: وقف همواره می‏تواند موجبات بهره‏مندی افراد زیادی را از این اقدام خداپسندانه فراهم کند و از این رو، در دین مبین اسلام و حتی سایر ادیان به گونه‏ای دیگر بر توجه به وقف تاکید فراوان شده است.

وی افزود: امروز واقفان خیراندیش باید نیات خود را به‏روز کنند و چه خوب است که وقف در زمینه‏های درمانی، بهداشتی و سلامت مردم که امروز نیاز اساسی جامعه است، صورت گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: وقف یکی از سنت‏های نیکو، پسندیده و سفارش شده در دین مبین اسلام بوده و در برهه کنونی، ترویج این فرهنگ وظیفه‏ای همگانی است.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول