اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

افتتاح موزه هنرهای سنتی و معاصر کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از افتتاح موزه هنرهای سنتی و معاصر استان در عمارت حبیبی سنندج در دهه ‌فجر خبر داد.

افتتاح موزه هنرهای سنتی و معاصر کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج به برنامه‌های این اداره‌کل در ایام‌الله دهه فجر اشاره و اظهار کرد: افتتاح موزه هنرهای سنتی و معاصر استان کردستان در عمارت حبیبی، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در سنندج و بانه،افتتاح فاز اول مجتمع تفریحی ـ توریستی زوزان شهرستان سقز و افتتاح مهمان‌پذیر میدیا در شهرستان سقز از جمله برنامه‌های این اداره‌کل همزمان با دهه فجر است.

به گفته وی، شرکت و هماهنگی در برگزاری مراسمات ایام‌الله دهه فجر، شرکت در مراسم مهمانی لاله‌ها، حضور در راهپیمایی 22 بهمن،  شرکت در مراسمات و همایش‌های دهه مبارک فجر و رایگان نمودن بازدید از موزه‌های استان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در 35 سالگرد پیروزی انقلاب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه از کردستان به عنوان استانی مستعد در حوزه گردشگری نام برد و خاطرنشان کرد: اگر صنعت گردشگری در این استان توسعه و ارتقاء یابد به رشد اقتصادی کردستان کمک می‌کند.

به گفته وی، توسعه و تقویت صنعت گردشگری در کردستان نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه قدمت سرزمین کردستان بر اساس کاوش‌های اخیر به 12 هزار سال پیش بر می‌گردد بیان کرد: کردستانی‌ها به عنوان ایرانی‌ترین ایرانی‌ها در کنار مرزداری دارای میراث گرانبهای فرهنگی و گردشگری هستند.

به گفته وی، طبیعت زیبا و بکر این استان در کنار جذابیت‌های خدادادی و آثار ساخته دست بشر، امنیت پایدار و صنایع‌دستی در طول سال‌های اخیر موج گردشگران بسیاری را از داخل و خارج از کشور به سمت خود جذب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 800 اثر فرهنگی در این استان وجود دارد که 800 اثر آن تاکنون ثبت ملی شده‌ است.

به گفته میمنت‌آبادی، در کنار نعمت‌های خدادادی مانند دریاچه زریوار، منطقه اورامان، چشمه باباگرگر و غیره دسترنج هنرمندان کردستانی نام این استان را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان افزود: اگر از امکانات و بسترهای موجود بتوانیم به خوبی استفاده کنیم، صنعت گردشگری به بهترین شکل در استان پاسخ می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان در پایان به وجود 32 رشته صنایع‌دستی فعال در این استان اشاره کرد و گفت: 21 رشته از این تعداد خاص خود استان است که باید برای ارتقا آنها برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

انتهای پیام/79002/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول