اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه خبر داد

کاهش 20 درصدی میزان بارش‌ها در سلطانیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: میزان بارش‌ها در شهرستان سلطانیه نسبت به 10 سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته است.

کاهش 20 درصدی میزان بارش‌ها در سلطانیه

بهرام ملاحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان سلطانیه اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان در زمینه کشت انواع محصولات استراتژیک آبی و دیم و باغی قابل گسترش است.

وی به محصولات استراتژیک زراعی اشاره کرد و گفت: گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، ذرت علوفه‌ای، گوجه‌فرنگی، سیب زمینی و سایر محصولات از جمله این محصولات در شهرستان سلطانیه به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه محصولات باغی شامل میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار می‌شود، خاطرنشان کرد: میوه‌های دانه‌دار در این شهرستان سیب، گلابی و به و میوه‌های هسته‌دار هلو، شلیل، گردو و زردآلو را شامل می‌شود.

این مسئول یادآور شد: شهرستان سلطانیه در زمینه محصولات استراتژیک زراعی و باغی فوق به لحاظ گسترش سطح زیر کشت و افزایش محصولات دارای ظرفیت بسیار مناسبی است.

ملاحسینی به ظرفیت‌های دامپروری شهرستان سلطانیه اشاره و تصریح کرد: این شهرستان در زمینه دامپروری دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری است.

وی افزود: تولید گوشت قرمز و گوشت سفید و همچنین شیر و فرآورده‌های لبنی به دلیل وجود کارخانه شیر پاستوریزه بهاور از جمله ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه دامپروری به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه به میزان بارش‌ها در سال زراعی 92-91 در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این میزان 264.8 میلی‌متر بوده است.

این مسئول به میزان بارش‌ها از ابتدای مهر تا پایان دی‌ماه جاری اشاره و اضافه کرد: این میزان در شهرستان سلطانیه 118.4 میلی‌متر بوده است.

ملاحسینی با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در طول 10 سال گذشته در شهرستان سلطانیه کاهش پیدا کرده است، اذعان داشت: این میزان کاهش حدود 20 تا 25 درصد بوده است.

انتهای پیام/2308/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول