اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به یک نقطه مشترک با پاکستان می‌اندیشیم و در صورت تعامل دو کشور منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه ایجاد می‌شود.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در نشست با کنسول پاکستان اظهار داشت: با تعامل بین دو کشور می‌توانیم منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه ایجاد کنیم و با حضور سرمایه‌گذاران دو کشور در این منطقه و ایجاد واحدهای تولیدی مورد نیاز رونق بازار ایران و بازار پاکستان را شاهد باشیم.  

وی افزود: روابط ما و دولت پاکستان در یک چارچوب مستحکم و قوی است و ارتباطات مردم دو کشور نیز برقرار است و امیدواریم در چارچوب این روابط، گسترش روابط همه جانبه را تعریف کنیم و به اهداف مشخص از پیش تعیین شده برسیم.

وی تأکید کرد: تاریخ گواه بر روابط بین ایران و پاکستان است و اینکه هیچگاه ایران و پاکستان برای یکدیگر تهدید نبوده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان نقش ایالت کویته و سیستان و بلوچستان را در تحکیم روابط بین دو دولت بسیار مؤثر عنوان کرد و خواستار گسترش ارتباط با والی کویته شد.

وی با توجه به ارتباط مردم پاکستان و ایران، خواستار توسعه روابط گردشگری در حوزه‌های مختلف گردشگری مذهبی، زیارتی، تفریحی، علمی و تاریخی شد و ایجاد دانشگاه مشترک و بین‌المللی را یکی دیگر از راه‌های توسعه روابط دانست.

هاشمی برگزاری نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور و بررسی نیازمندی‌ها را در توسعه روابط تجاری دو کشور مهم عنوان کرد و گفت: لازمه همه فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری و علمی وجود نظم و قانون است و در سایه قانون می توانیم وسعت کار و گسترش  فعالیت‌ها در بخش‌های گوناگون را تدبیر کنیم و ضامن حقوق مردم و روابط دولت‌ها و احزاب باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسائل مربوط به مرز واقعیتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی و عبور کرد لذا باید به گونه‌ای عمل شود که نگذاریم این خرده تهدیدها و خرده شرارت‌ها موجب تضییع منافع کلان شود.

وی ادامه داد: بعضی مواقع خرده رفتارهای شرورانه روابط دو کشور را بهم می‌ریزد، دولت پاکستان دولت قدرتمندی است و انتظار است حضورش را در مرز و جلوگیری از خرده شرارت‌ها توسعه ببخشد.

قریشی کنسول پاکستان در سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: روابط  ایران و پاکستان مبتنی بر دوستی است و پاکستان برای توسعه همکاری‌های متقابل بین سیستان و بلوچستان و توسعه روابط مردم بلوچ در دو طرف مرز آمادگی دارد.

وی افزود: ایجاد کشتارگاه صنعتی در امتداد مرز میرجاوه و تفتان با همکاری کشور ایران از پیشنهاداتی است که اجرای آن توسعه روابط  را در برخواهد داشت.

 

کنسول پاکستان همچنین خواستار صدور ویزای 3 تا 5 ساله برای بازرگانان شد.

انتهای پیام/75005/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول