اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار ایجاد می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود.

منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازوکارهای مناسب از طریق قانونی به دولت در زمینه خصوصی‌سازی داده شده است، اظهار کرد: ورود بخش خصوصی و سیاست دولت در خرید خدمت می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را برطرف سازد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در سطح کشور اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام توسط دولت در سال 93 بیش از 37 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر به این مسئله خوش‌بینانه نگاه کنیم و تورم نیز مهار شود در دو سال آینده می‌توان انتظار داشت که دولت این پروژه‌ها را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه کشور تحت تاثیر مسائل اقتصادی است، تاکید کرد: در همه بخش‌ها براساس آنچه در سال گذشته برآورد شده بیش از 54 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری نیاز داشتیم.

این مسئول ادامه داد: از این میزان بیش از 9 هزار میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده شده است که این رقم تا پایان سال به 11 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: آنچه که به بخش دولتی داده شده صرف پرداخت معوقات پیمانکاران شده است.

این مسئول با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات دولتی به برخی از بخش‌ها تاکید کرد: دولت به دلیل مشکلات مالی فراوان در تنگنا قرار دارد و در حال حاضر با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

محسنی‌ثانی با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن سبزوار ادامه داد: این پروژه بیش از 7 میلیارد تومان بدهی به پیمانکار دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته در تلاش هستیم 2 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی به پیمانکار گرفته شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار اظهار کرد: مبلغی برای اتمام ساختمان، راه‌اندازی و خرید تجهیزات این بیمارستان برآورد شده که در حدود 40 میلیارد تومان است.

این مسئول تصریح کرد: این بیمارستان از مطالبات مهم مردم سبزوار و شهرستان‌های جدا شده از آن است که باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

محسنی‌ثانی با اشاره به نحوه واگذاری این بیمارستان نیز افزود: براساس توافقات صورت گرفته مقرر شده است تا این واگذاری از طریق مزایده و تحت ضوابط قانونی با شرایطی خاص به بخش خصوصی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی باید پس از واگذاری، این بیمارستان را ظرف یک سال و با تمام تجهیزات تکمیل کرده و با تعرفه دولتی به شهروندان و نیازمندان خدمات ارائه دهد.

محسنی‌ثانی یادآور شد: اگر این واگذاری صورت نگیرد باید در یک چشم‌انداز 7 تا 8 ساله در انتظار ساخت این بیمارستان باشیم که این مسئله ارائه خدمات به مردم را تعطیل می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح بیمارستان‌های شهرستان بیش از 600 تخت وجود دارد که براساس تعهد دولت و پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به نیاز شهرستان این میزان به هزار و 400 تخت خواهد رسید.

این مسئول در ارتباط با راه‌اندازی بیمارستان خوشاب نیز اظهار کرد: پنج درصد از کار ساختمانی و تکمیل تجهیزات این بیمارستان باقی مانده است که امیدواریم با تلاش و همت مسئولان این بیمارستان نیز در دهه مبارک فجر بازگشایی شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار خواهیم بود.

محسنی‌ثانی خاطرنشان کرد: این پروژه با روند بسیار طولانی پس از مراحل کارشناسی و ورود به صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان، تصویب و نهایتاً ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تصویب و ابلاغ این پروسه در ابعاد مختلف حائز اهمیت است و باید ظرفیت‌های لازم برای اهداف منطقه کاملاً دیده شود، افزود: پیشنهاد اجرایی شدن این طرح در منطقه زعفرانیه داده شده و در همین منطقه نیز به تصویب رسیده است اما با خشکسالی‌های اخیر وضعیت سفره‌های زیرزمینی و حتی شوری و تلخی اندک آب این منطقه، روند کار کند و مجوز حفر چاه در این منطقه صادر نشده است.

محسنی‌ثانی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی سبزوار خاطرنشان کرد: سبزوار توانمندی‌های بالایی در بخش فرهنگ و هنر دارد و به خاطر نبود امکانات و تجهیزات در حوزه شکوفایی این استعدادها دچار رکود شده‌ایم.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان و در راستای شکوفایی استعدادهای هنرمندان این شهر از آستان قدس و آیت‌الله واعظ طبسی خواهش شد که در سبزوار به عنوان خاستگاه دولت شیعی سربداران و کهن شهر شیعه ایران، مرکزی فرهنگی با سرمایه‌های خود آستان احداث شود.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: آستان نیز در این زمینه همکاری لازم را داشت و این مرکز فرهنگی بزرگ در سبزوار احداث شد که امیدواریم در دهه فجر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی در ارتباط با مسئله استان شدن سبزوار نیز اظهار کرد: برای تبدیل یک شهرستان به استان باید شاخص‌های خاصی را در نظر گرفت که این شاخص‌ها در قانون خدمات کشوری تعریف شده است.

محسنی‌ثانی گفت: دولت برای تقسیمات کشوری برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است و قصد دارد این تقسیمات را متناسب با آمایش سرزمینی انجام دهد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول