اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

تحلیل سیاسی باید بر اساس فقه اسلامی انجام شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: نقد و تحلیل سیاسی باید بر اساس فقه اسلامی انجام شود.

تحلیل سیاسی باید بر اساس فقه اسلامی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی صبح امروز در نشست با مسئولان بسیج شهرستان بوشهر، آگاهی از مسائل سیاسی توسط بسیجیان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: با وجود اتفاقاتی که در کشور در ابعاد سیاسی می‎‌افتد ضرورت دارد بسیجیان به عنوان نیروهای جان بر کف نظام از این اتفاقات با خبر باشند.

وی بیان کرد: بسیج و سپاه همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب بوده‌اند و رشادت‌های آنان بر کسی پوشیده نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) به نقد سیاسی اشاره کرد و گفت: نقد و تحلیل سیاسی باید بر اساس فقه اسلامی انجام شود و رعایت این اصول بر گرفته از فقه اسلامی بر همگان ضرورت دارد.

دشتی افزود: شرط اول در نقد سیاسی آن است که انسان از روی علم صحبت کرده و با برخورداری از اطلاعات قوی و به روز به شایعات دامن نزند.

وی تصریح کرد: انگیزه اصلاح خیرخواهانه شرط دوم نقد در مسائل سیاسی درون نظام اسلامی است و برای اصلاح یک فرد، حزب و سازمان باید از انگیزه‌های شیطانی دوری جست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) شرط سوم نقد سیاسی را عدم تضعیف یک شخص یا نظام خواند و بیان داشت: کیفیت بیان و ارائه نقد نباید موجب تضعیف شخصیت یک شخص یا نظام اسلامی شود و کسی که خیرخواه نسبت به یک شخص یا نظام باشد در نقد خود مواظب مبانی فقهی دین مبین اسلام است.

دشتی اظهار کرد: چهارمین شرط در نقد سیاسی آن است که نقد نباید توام با کار حرام باشد بدین صورت که نقد نباید همراه دروغ، غیبت، تهمت و یا دیگر افعال حرام صورت پذیرد چرا که این نوع نقد از نظر شرعی حرام است.

وی به مسئله افشاگری در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: افشاگری نسبت به کسانی که ظاهری حزب‌الهی داشته اما در درون به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند لازم است البته در این بین باید مواظب بود که آبروی مسلمین حفظ شود مگر اینکه آن مسلمان بخواهد آبروی اسلام و نظام اسلامی را ببرد.

انتهای پیام/66006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول