اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه موقت قوچان:

پس گرفتن دعوت از ایران برای اجلاس ژنو 2 یک طنز سیاسی بود

امام جمعه موقت قوچان گفت: مسئله پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 یک طنز سیاسی بوده زیرا یک سازمان مدعی حل مشکلات مردم در دنیا با اشاره آمریکا دعوت خود را پس می‌گیرد.

پس گرفتن دعوت از ایران برای اجلاس ژنو 2 یک طنز سیاسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام حسن وطن‌خواه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای شهرستان قوچان اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی به درخواست‌ها و نیایش‌های بندگانش وعده اجابت داده و خود فرموده که هرکس دعا و درخواستی به درگاه الهی داشته باشد، من آن را اجابت می‌کنم.

وی با بیان این مطلب که صرف‌نظر از مسئله اجابت دعا، دعا باعث آرامش روحی و روانی در انسان می‌شود، تأکید کرد: دعا علاوه بر تأمین احساس امنیت و آرامش روحی و روانی، زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وطن‌خواه یادآور شد: دعا دارای شرایط و ضوابطی بوده و یکی از آنها این است که ابتدای دعا و انتهای آن را با درود و صلوات بر محمد و خاندانش انجام داده و زمان و مکان دعا را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: عمل به وظایف دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حلال و حرام و فراموش نکردن خداوند تبارک و تعالی یکی دیگر از آداب و اعمال استجابت دعا بوده تا خداوند به وعده خود عمل کند.

امام جمعه موقت قوچان با اشاره به این موضوع که برای برگزاری جشن‌های دهه فکر باید کمیته مردمی فعال‌تر از بقیه کمیته‌ها باشد، گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب بوده و مسئولان خدمتگزاران مردم هستند در نتیجه نهادهای مردمی مانند کسبه و بازاریان، مساجد و هیئت‌ها می‌توانند نقش اصلی را در دهه فجر ایفا کنند.

وی عنوان کرد: در برگزاری جشن‌ها باید حریم‌ها و شئونات اسلامی رعایت شود، زیرا همه مسلمان بوده و می‌خواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم.

وطن‌خواه با تأکید بر این مطلب که کنسرت برگزار شده هفته گذشته در قوچان با دارا بودن مجوزهای لازم دارای حساسیت‌هایی بوده، بیان کرد: برای برگزاری اینگونه مراسمات باید به فرهنگ‌های آن منطقه و رعایت شئونات دینی و اسلامی توجه شود و اگر برگزاری اینگونه مراسم‌ها با حاشیه و تنش همراه باشد، بهتر است برگزار نشود.

وی افزود: توصیه و سفارش می‌کنم که اگر این مراسم‌ها با حاشیه و پیامد برگزار می‌شود، باید از خیرش گذشته و اجرا نشود و اگر قرار بر اجرا بوده، باید با برنامه‌ریزی درست و به ‌دست گرفتن نبض کار و حاشیه برپا شود.

امام جمعه موقت قوچان تصریح کرد: اطلاعیه و اعتراض صورت گرفته نشان از آن دارد که مردم به مسائل دینی حساس بوده و در اجرای برنامه‌های بعدی باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که باعث دل‌نگرانی خانواده معظم شهدا، مردم متدین و دیگر اقشار نشود.

وی برگزاری اجلاس ژنو 2 با حضور کشورهای حامی تروریسم را نمایشی سیاسی برشمرده و افزود: مسئله پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 یک طنز سیاسی بوده زیرا یک سازمان مدعی حل مشکلات مردم در دنیا با اشاره آمریکا دعوت خود را پس می‌گیرد.

وطن‌خواه خاطرنشان کرد: امروز همه بر این موضوع واقف بوده که بدون نظر ایران مشکل سوریه حل نمی‌شود و ملت سوریه باید خودشان مشکلات را بدون دخالت بیگانگان حل کنند.

وی تأکید کرد: امروز دبیرکل سازمان ملل هیچ خاصیتی برای حل مشکلات بین‌المللی نداشته و جایگاه این سازمان در حال از دست رفتن است.

انتهای پیام/2202/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول