اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتماد نابجا صورت گرفت

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی هم‌دانشگاهی در شیراز

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری جوانی 21 ساله در شیراز خبر داد که با استفاده از اطلاعات حساب همکلاسی خود اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی کرده بود.

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی هم‌دانشگاهی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: دانشجوی یکی از دانشگاه‌های استان فارس طی شکایتی با موضوع برداشت غیرمجاز به پلیس فتا مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به پرونده خود می‌شود.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس در اقدامی فنی با شناسایی متهم در فضای مجازی وی را دستگیر و احضار می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس تصریح کرد: وی در ابتدا منکر سرقت اینترنتی از حساب دوستش شده اما هنگامی که با ادله افسر پرونده روبه‌رو شد به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

حسینی گفت: متهم اطلاعات حساب دوستش را مدتی پیش از او گرفته و سپس با فعال کردن رمز دوم آن اقدام به برداشت کرده بود.

حساب طلبکار با برداشت غیرمجاز تسویه شد

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با اتصال به حساب شاکی از حساب وی اقدام به خرید شارژ کرده و سپس دست به سرقت اینترنتی می‌زند.

سید موسی حسینی گفت: شاکی در این پرونده مدعی برداشت غیرمجاز از حسابش از طریق کارت شارژ می‌شود در حالی که هیچ اطلاعی از سارق حساب ندارد.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس ضمن شناسایی متهم پرونده، اقدام به دستگیری وی کرده و سارق اینترنتی در بازجویی بیان می‌کند که یک‌میلیون ریال را به حساب شاکی انتقال داده اما وی این مبلغ را به وی نداده و او نیز برای تسویه حساب دست به این اقدام می‌زند.

رئیس پلیس فتای فارس تصریح کرد: در ادامه با بررسی حساب شاکی مشخص شد ادعای متهم درست است اما دوست شاکی روزی از متهم درخواست وجه یک‌میلیون ریالی کرده اما به دلیل اینکه کارت عابر بانکی در اختیار نداشته اطلاعات کارت شاکی را که دوستش است گرفته و انتقال مبلغ قرضی به حساب شاکی صورت می‌گیرد.

حسینی گفت: از آنجا که این مبلغ به متهم پس داده نمی‌شود، وی در اقدامی با دسترسی به حساب شاکی تعداد بسیاری کارت شارژ را خریده و از این طریق سعی می‌کند تسویه حساب را انجام دهد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول