اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حوزه علمیه فاطمة‌الزهرا (س):

امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای واجبات در جامعه است

کارشناس حوزه علمیه فاطمة‌الزهرا (س) بافق امر به معروف را ضامن اجرای واجبات و نهی از منکر را ضامن ترک محرمات در جامعه دانست.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای واجبات در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، ربابه برزگری صبح امروز در نشست حلقه صالحین حوزه فاطمةالزهرا (س) بافق گفت: ضروری است تا معروف و منکر را بشناسیم و در امر و نهی آن دقت فراوان داشته باشیم زیرا امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای واجبات و ترک محرمات در جامعه است.

وی به تفسیر برخی از آیات سوره عصر پرداخت و ادامه داد: خداوند خود آمر به معروف و ناهی از منکر است، سفارش خداوند به داشتن ایمان و عمل صلح، حق و صبر امر به معروف است.

کارشناس حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) مراتب امر به معروف و نهی از منکر را سه مرحله انزجار قلبی، مرحله زبانی و مرحله عمل عنوان کرد و افزود: امر به معروف تذکر و آگاه کردن افراد جاهل و نهی از منکر تلخ کردن کار خلافکاران است. 

برزگری صبور بودن و با منطق و حساب شده عمل کردن را لازمه امر به معروف و نهی از منکر در افراد دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، ریشه فطری و غریزی در وجود افراد دارد.

این کارشناس حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن، انسان‌ها دچار زیان هستند و در کنار آن گرفتار نسیان می‌شوند به همین دلیل همواره نیاز به هدایت و راهنمایی دارند.

مربی حلقه‌های صالحین، به برکات معنوی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر در افراد و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نجات از قهر خداوند و بهره‌مندی از الطاف او و شرکت در ثواب‌ها از برکات معنوی این امر مهم در افراد است.

وی، افزایش پیمان‌شکنی، پیروزی دشمن، تسلط اشرار و افتادن اموال به دست نااهلان را از نشانه‌های نبودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.

برزگری همچنین به تشریح گام‌های آغاز گناه و ارتکاب آن در انسان‌ها و گام‌های شیطان از نظر حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه پرداخت.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول