اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشحون:

اخلاق‌مداری مهم‌ترین اولویت فدراسیون بسکتبال است

رئیس فدراسیون بسکتبال، اخلاق‌مداری را نخستین فاکتور و اولویت این فدراسیون ورزشی برشمرد و گفت: ورزش نباید وسیله‌ای برای انتقال بداخلاقی‌ها باشد.

اخلاق‌مداری مهم‌ترین اولویت فدراسیون بسکتبال است

محمود مشحون که در جریان بازی تیم‌های هفت الماس قزوین و دانشگاه آزاد به نوعی تماشاگر وی‍ژه این دیدار بود و از نزدیک این بازی را نظاره‌ می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بدون شک اگر قرار است که ورزش کشورمان همواره در مسیر رشد و پیشرفت باشد، اخلاق باید به عنوان اساسی‌ترین فاکتور در میادین ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محیط‌های ورزشی به ویژه دیدارهای بسکتبال در سطح لیگ برتر با حضور تماشاگران رونق بیشتری به خود می‌گیرد، افزود: بدون شک باید تلاش کرد که تماشاگران با حضور پرشور خود در سالن‌ها ضمن اینکه به بازی گرمای ویژه‌ای می‌بخشند، در ترویج مسیر درست رعایت اخلاق‌های ورزشی نیز گام بردارند.

مشحون با بیان اینکه تماشاگرانی که به سالن‌های محل برگزاری دیدارهای بسکتبال می‌آیند همگی دانشگاهی نیستند، عنوان کرد: به طور یقین خیلی از این تماشاگران از سن و سال کمی برخوردار و احساساتی هستند و با توجه به اینکه به بسکتبال علاقه زیاد و به تیم شهر خود تعصب بالایی نشان می‌دهند، شاید در برخی از اوقات بازی شعارهایی به دور از اخلاق هم در سالن‌ها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: البته اگر همه تشویق‌ها از کانال صحیح و مسیر درست خود پیش برود، اتفاق منفی شکل نخواهد گرفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال حضور تیم هفت الماس قزوین در بالاترین سطح مسابقات لیگ برتر را نشان‌دهنده برنامه‌ریزی منظم و مرتبی دانست که مسئولان هیئت بسکتبال استان قزوین در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مشحون عنوان کرد: تیم هفت الماس کار خود را از لیگ دسته اول آغاز کرده است و با زحمت و تلاش بازیکنان بومی خود توانسته برای نخستین بار لیگ برتری شود و همه اینها از رشد و پیشرفت بالای این رشته ورزشی در سطح استان قزوین حکایت می‌کند.

وی با اشاره به حضور خود در سالن شهید بابایی قزوین و دیدن بازی تیم‌های بسکتبال هفت الماس و دانشگاه آزاد تصریح کرد: به طور طبیعی و با توجه به اینکه به شهر قزوین، تماشاگران و مسئولان ورزش و هیئت بسکتبال این استان ارادت خاصی داشته و دارم و با توجه به اینکه این احساس در نزد من بود که بازی بسیار زیبایی را از دو تیم به ویژه تیم جوان و جنگنده هفت الماس خواهیم دید، تصمیم گرفته شد که این دیدار را از نزدیک نظاره‌گر باشم، دیداری که انصافا هم بسیار جذاب و دیدنی از آب درآمد.

مشحون با بیان اینکه تیم هفت الماس قزوین مقابل تیم دانشگاه آزاد که بسیاری از بازیکنان مطرح و ملی پوش را در اختیار خود دارد، بازی بسیار روان و خوبی را انجام داد، افزود: شاگردان محمدرضا اسلامی در تیم هفت الماس بسیار جنگنده ظاهر شدند و حتی تا کوارتر سوم هم از تیم قدرتمند دانشگاه آزاد فاصله گرفته بودند.

رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان  با بیان اینکه کوارتر چهارم این دیدار به نوعی تقابل تجربه میان بازیکنان دو تیم بود، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی تجربه بالای بازیکنان تیم دانشگاه آزاد در لحظات پایانی به کمک این تیم آمد و می‌توان با صراحت عنوان کرد که بازیکنان تیم هفت الماس فقط به خاطر نداشتن تجربه کمتر نتیجه این بازی را از دست دادند.

وی عنوان کرد: مطمئنا این تیم از بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای سود می‌برد که در بازی‌های آینده می‌توانند عصای دست مربیان و کادر فنی تیم خود باشند.

مشحون با اشاره به اینکه بسکتبال ورزشی دانش‌آموزی و دانشگاهی است و در خانواده‌ها بسیار با طراوت دنبال می‌شود، یادآور شد: جا دارد که مسئولان سازمان صدا و سیمای مراکز استان‌ها این مسابقات را که با حضور پرشور تماشاگران برگزار می‌شود به طور مستقیم پخش کنند تا گرمای این رقابت‌ها به شکل بهتری حفظ شود.

انتهای پیام/77004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول