اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

امنیت و اعتبار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

رئیس امور روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: خون شهدا انقلاب ما را بیمه کرد و امروزه هرچه از امنیت، استقلال، عزت، آزادی و اعتبار داریم مرهون خون شهداست.

امنیت و اعتبار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین آقاجان‌پور بعد از ظهر امروز در یادواره سردار شهید همت‌الله متو و شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 این شهرستان در روستای قلعه‌کش بخش دابودشت اظهار داشت: خون شهدا نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد و ما هرچه داریم از خون شهدا است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ششم بهمن آمل ادامه داد: مردم این شهرستان در سال 60 نشان دادند که با ولایتمداری خود آگاهانه مقابل دشمنان ایستادگی کرده و در این راه طی کمتر از یک روز 40 شهید تقدیم اسلام کردند.

آقاجان‌پور با اعلام اینکه همه همرزمان شهدا و مردم می‌دانند شهیدان ما نمرده‌اند بلکه زنده‌اند، اضافه کرد: زیرا قرآن کریم می‌فرماید آنهایی که در راه خداوند کشته شدند زنده‌اند چون هدف‌شان زنده است، به یاری دین خداوند شتافته و با خدا معامله داشتند.

رئیس امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید اینکه شهدا عرض ارادت‌های ما را می‌شوند، به کارهای ما آگاهند و به سلام ما پاسخ می‌دهند، تصریح کرد: این‌ها از ویژگی‌های انسان‌های زنده است.

وی با اشاره به اینکه امام امت زمانی که جوانان مومن و رزمنده ما به شهادت می‌رسیدند در پیام به خانواده‌هایشان به آنها تبریک و تسلیت می‌گفتند، گفت: رسیدن به جایگاه شهید یک جایگاه رفیع و بالایی است که انسان‌های عادی نمی‌توانند به آن دست یابند.

این مسئول با اعلام اینکه امام علی (ع) که خود معصوم و برگزیده خداوند است در دعاها و راز و نیازهای‌شان از خداوند می‌خواستند که به مقام شهادت نائل شوند، متذکر شد: یکی از مقام‌هایی که به شهدا اهدا می‌شود مقام شفاعت است که خداوند این مقام را تنها به سه گروه از بندگان خود شامل انبیا، اولیا، معصومین و علما و شهدا اختصاص داده است.

به گفته رئیس امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در روایات آمده است یک شهید حتی می‌تواند 70 هزار نفر را شفاعت کند.

وی با یادآوری اینکه خون شهدا انقلاب ما را بیمه کرد و امروزه هرچه از امنیت، استقلال، عزت، آزادی و اعتبار داریم مرهون خون شهدا است، متذکر شد: ما مدیون و مرهون خون شهدا هستیم و ادامه راه آنها از مهمترین وظایف ما است.

آقاجان‌پور در مورد وصیتنامه‌های شهدا و مطالعه آن گفت: شهدا در وصیتنامه‌های‌شان به سه مورد اساسی توجه داشتند که نخستین مسئله توجه به نماز بود زیرا اولین چیزی که در قیامت از آن سئوال می‌شود نماز است و اگر این مهم مورد قبول خداوند واقع شود همه اعمال دیگر قبول است ولی در غیر این صورت هیچ عملی مورد قبول نیست.

وی اضافه کرد: دومین مسئله‌ای که در وصایای شهدا مشاهده می‌شود تلاوت قرآن و تدبر در آن است که رستگاری ما در توجه به قرآن و تمسک به آن و اهل بیت خلاصه می‌شود.

آقاجان‌پور در پایان متذکر شد: شهدا در وصیتنامه‌های خود به پیروی و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه توجه خاصی داشتند و هم‌اکنون ما هم وظیفه داریم مطیع اوامر رهبر انقلاب باشیم.

انتهای پیام/86012/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول