اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان:

امنیت سیستان و بلوچستان نتیجه در هم آمیخته شدن خون شهدای شیعه و سنی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان گفت: امنیت و وحدت امروز سیستان و بلوچستان نتیجه در هم آمیخته شدن خون سرخ شهدای شیعه و سنی است.

امنیت سیستان و بلوچستان نتیجه در هم آمیخته شدن خون شهدای شیعه و سنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان محمود نادری صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد شهدا به مناسبت هفته وحدت در شهرستان سراوان اظهار داشت: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی حیاتی و تعیین کننده بوده است.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان سراوان افزود: اگر شهدا جان خود را در راه آزادی ایران و حاکمیت ارزش‎های دین مبین اسلام قربانی نمی‎کردند، یقینا امروز شاهد آزادی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در کشور نبودیم.

این مسئول اذعان داشت: باید همیشه و در تمامی مناسبت‌ها یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و از ارزش‎های جهاد، شهید و شهادت در محافل و مجالس یاد کنیم.

وی گفت: رسانه‎ها، مسئولیت خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده و روزهایی که از طرف دولت به عنوان روز شهید و هفته شهید یاد می‎شود را به خوبی اطلاع رسانی کنند.

نادری خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت دربین مردم، علماء و روشنفکران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا اینکه باورهای مردم نسبت به اهمیت جهاد و قداست خون شهید بیشتر شود و عظمت فداکاری خانواده‌های نیز بهتر درک شود.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران سراوان افزود: رشد و بالندگی علمی کشورمان در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهدا است.

این مسئول ادامه داد: امروز ایجاد انگیزه، امید و پویایی در مسیر پیشرفت مادی و معنوی جامعه به‎ویژه نسل جوان از مصادیق گام برداشتن در مسیر شهدا است.

نادری بیان داشت: هر گرایش فکری، سیاسی و عقیدتی که یاس و ناامیدی، رکود و ایستایی در روند کشور را به جوانان القاء کند بی‌شک به خون شهدا و جوانان نسل امروز کشور خیانت کرده است.

وی یادآور شد: ایران اسلامی در تمام حوزه‎های علمی، فرهنگی سیاسی و نظامی شهدای زیادی را برای تحقق اهداف عدالت خواهانه اسلام تقدیم کرده است و این به معنای تعلق نداشتن شهدا به یک گروه یا قشر خاص در جامعه است.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان سراوان با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت در سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: شهدای وحدت با خون خود پرچم وحدت و اتحاد را برافراشته کردند.

این مسئول گفت: دشمنان ما با ترور شهیدان که عشق و محبتشان در دل‌های همه مردم محروم منطقه است می‎توانند روحیه مردم را ضعیف کنند اما نمی‎دانستند که این شهیدان پرچم اتحاد و وحدت را برای همیشه در سیستان و بلوچستان بالا بردند و در اوج آسمان‎ها به همگان ثابت کردند که شیعه و سنی با هم بردار و هم پیمان هستند.

وی یادآور شد: تلاش برادران شهید پاسدار ایجاد آرامش، امنیت، اعتماد، آزادگی، رفاه برای مردم محروم سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: راه‌اندازی طرح بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم، اجرای طرح بومی کردن امنیت به دست مردم، انجام اقدامات زیربنایی برای توسعه سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه از جمله عوامل ضروری و مفیدی بود که دشمنان را بر آن داشت تا دست خود را به خون پاک سردار شهید شوشتری و همرزمانشان آغشته کنند.

نادری در پایان گفت: امنیت، خدمت و وحدت امروز ما نتیجه در هم آمیخته شدن خون سرخ شهدا است که امیدواریم با همت و تلاش مردم منطقه و نیز مسئولان، روز به روز بر استقامت و پایداری آن افزوده شود.

انتهای پیام/75004/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول